Julegavetips med norsk oppskrift

Småstrikk er koselig håndarbeid og grytekluter til jul er en fint julegavetips.

Copyright: Line Eriksen

Jeg liker disse nostalgiske julegryteklutene som Line Eriksen har designet veldig godt.

Grytekluter skal være tykke og gode slik at man ikke brenner fingrene og disse ser helt perfekte ut.

Når det er mønster på dem blir de jo ekstra tykke, vet dere.

Mønsteret er på norsk og har du litt bomullsgarn i krven i rette farger, er det jo bare å sette i gang.

Kjekt med et nytt prosjekt på pinnene når helga ligger her blank og fin.

 

MØNSTER: JUL I SKOGEN

Garn: Mandarin naturell eller annet bomullsgarn

Pinner: 3 mm

Copyright: Strikkekjerring

I dag skulle jeg vise mamma de nye skinnene jeg hadde kjøpt, så jeg la dem utover gulvet.

Tiara syntes det var gode skinn å ligge på, så hun var snar om å legge seg på dem.

Hun skjønte nok at de ikke var beregnet på henne, så hun så ganske så skyldbetynget ut her hun sitter.

Copyright: Strikkekjerring

Kjøkkenet vårt er ferdig oppusset, men det er stua vår også.

Vi har fått på plass den nye TV-sjenken og har fått lys inni glasskapet.

Det er samme type som vi har montert i sjenken og lysene er fra Clas Ohlson.

TV-benken er er en Bestå fra IKEA.

Og nei, jeg er ikke begynt å se julefilmer enda, hi, hi…

Det var nok mer tilfeldig at Netflix reklamerte for den da jeg tok bilde.

Copyright: Strikkekjerring

Det er koselig å tenne lys i høstmørket og her har jeg et lite lysfat med lys og ett gresskar med lyslenke inni.

Den er kjøpt på Nille for en liten stund siden, så det kan godt hende de har den enda.

Dagen i dag har vært brukt til å jobbe og bake og jeg har visst litt mer baking på programmet før jeg kan si meg ferdig for kvelden.

Da skal beina opp og strikkingen fram.

I dag fikk jeg også en spennende mail med et tilbud jeg ikke kan si nei til,

men det skal dere få vite mer om etterhvert.

Jeg strikker nå på Stjernegenseren til Musikermannen.

Hva har dere på pinnene i helga???

 

NYT FREDAGSKVELDEN!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

6 kommentarer
    1. Så lekkert dere har det, likte møblene og gresskaret var så kult…Skikkelig koselig hos dere nå, så da kan dere kose dere med julefilmer og hygge! Ha en flott kveld…

      1. Deilig å se noe annet enn verktøy og flatpakker nå.😅
        Jeg håper vi finner noe annet å se på enn julefilmer.😅🙈

    2. Koselig hos dere 🙂
      Og hunden passet jo så fint på det skinnet må vite 😀

      God lørdag!
      Her både regner og blåser det på tvers i dag 😀

      1. Hun likte seg godt på saueskinnet og hadde nok likt at det var hennes, men matmor har nok tenkt det til andre formål dessverre.😅
        Godt å begynne i bo seg inn i ny stue og kjøkken.🤩
        Ha en herlig lørdag!🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg