Jul i Juli??

Tja, hvorfor ikke??

Copyright: Faye Kennington

Å strikke Julestrømper er et passe fint håndarbeid å ta med seg på farten i Juli.

Hvis man har mange å strikke til, bør man jo santen meg sette i gang snart.

Det tar sin tid med håndarbeid, vet dere.

Her kan dere faktisk spare litt penger også.

Når dere ser på mønstersiden til designeren Faye Kennington, så ligger det en rabattkode dere kan bruke til å få 25 % rabatt helt til 11. juli.

Penger spart er penger tjent.

Da får du også mønster til alle disse flotte julestrømpene.

Copyright: Faye Kennington

De strikkes ovenfra og ned og du kan minsanten få brukt mye restegarn her også.

 

Mønster: Top Down Christmas Stocking

Garn: Knit Picks Wool of the Anded Worsted

Pinner: 4 mm og 4.5 mm

Størrelse: One size

 

Hos oss øser regnet ned enda, så det frister ikke så mye å være ute,

men en liten tur med hunden og Musikermannen ble det.

Ja, han må nå begynne å gå litt og litt lengre etter ryggoperasjonen, så nå er det ingen unnskyldinger som godtas.

Ut på tur skal og må han! Haha…

I morgen er vi heldigvis lovet lettere vær, så da blir det litt hyggeligere å være ute.

Musikermannen har gitt beskjed om at bobilen skal poleres og jeg er visst sterkt involvert i det arbeidet hører jeg rykter om.

Dritkjedelig arbeid, spør du meg, men jeg kan vel ikke nekte heller.

Han har sikkert tenkt å bruke poleringsmaskin, mens jeg skal ta de områdene hvor den ikke kommer til, vil jeg tro.

Her må jeg nok bare lytte på ekspertisen og få jobben gjort, så jeg kan gjøre andre ting som også må gjøres når det ikke regner.

Minstemann er veldig fornøyd med å ha kommet inn på skolen på sitt førstevalg, så nå er det meste i boks.

Hybel er skaffet og vi har også fått søkt om stipend.

De som bor borte får borteboerstipend, så det er en bra ordning.

For mange dekker det hybelkostnadene, men de må jo ha litt mer enn det for å bo borte.

Vi har ikke ett eneste rom ledig i kveld, så det er fullt hus på overnattingen i dag.

Fellesferien starter vel denne helga, tror jeg, så det er vel de neste ukene det er mest turister på farten.

Med flystreiken er det nok en del som må endre ferieplanene nok en gang.

 

HA EN FEIENDE FIN FREDDA!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

6 kommentarer
      1. Skikkelig kjedelig arbeid, men når man er to går det tross alt mye fortere.😅
        Nyt fredagskvelden.😊

    1. Det var en gjeng med flotte sokker 🥰 Jeg har heldigvis ikke så mange å kjøpe/lage gaver til, så det hadde gått fort her. Polering av bil, uansett sort, er gørr kjedelig og ne jeg har gjort mye før. Nå er jeg litt lat å lar de som vasker bilen gjøre det for meg 🙈

      1. Ja, det er skikkelig kjedelig arbeid. Slik bilvask har vi ikke her, så vasking og polering må vi gjøre selv.😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg