In the Land of Oz av pinnene

For en stund siden fant jeg fram et par hesper flerfarget Arwetta.

Av det har jeg strikket et sjal, In the Land of Oz, som er et gratismønster.

Copyright: Strikkekjerring

Det har ligget ferdig en stund, men nå har jeg endelig fått vasket og blokket det.

Blokkingen må til for at mønsteret skal komme fram.

Copyright: Strikkekjerring

Å strikke sjal er morsomt og dette mønsteret er ganske enkelt å strikke.

Jeg tror gjerne jeg kommer til å strikke dette mønsteret flere ganger.

Det gikk med nesten 100 gram garn og sjalet måler 142 cm fra vingespiss til vingespiss.

 

Gratis Mønster: In the Land of Oz

Garn: Flerfarget Arwetta

Pinner: 4 mm

 

Når jeg blokker sjal, bruker jeg en slik puslematte og knappenåler.

Copyright: Strikkekjerring

Her er sjalet blokket i våt tilstand.

Jeg har latt det ligge slik et døgn, slik at jeg er sikker på at det er helt tørt.

 

Ettermiddagen har vært tilbrakt på sofaen. Kroppen kjennes ikke bra ut. Hodeverk, snørr, hoste og verk i kroppen kom som kasta på meg. Jeg håper dette går kjapt over.

Satser på at litt sofasliting hjelper.

 

RIKTIG GOD LØRDAGSKVELD!!

 

Følg meg gjerne her: Strikkekjerring

 

4 kommentarer
    1. Kjempeflott sjal du har strikka. <3 Jeg er selv en ivrig sjalstrikker og har vel noen på samvittigheten, tenker jeg. 🙂
      Veldig smart med sånne matter å blokke sjal og diverse annet på.
      Ønsker deg en fin søndag.

      1. Takk for det!
        Ja, det er kjempeartig å strikke sjal og jeg tror et nytt må på pinnene ganske snart.
        Det er lenge siden sist jeg har strikket sjal.
        For noen år siden strikket jeg mange og de er ofte i bruk.
        God søndag til deg! 🙂

      1. Tusen takk for det.
        Det er kjekt å strikke sjal i flerfarget garn.
        Det passer fint til det.
        God søndag til deg! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg