I glemte poser…. – Strikkeoppskrift

Etter at vi har pusset opp kjøkkenet, er ikke ting der de pleier å være.

Copyright: Strikkekjerring

Så når man leter etter noe, finner man fort noe annet.

I går skulle jeg ta en titt og se om jeg hadde noe igjen til plantefarging.

Det fant jeg ikke, men jeg fant derimot et par tøfler som var nesten ferdige.

Jeg hadde gjort noe feil i mønsteret, så jeg måtte rekke opp og hadde nesten bare tåfellingen igjen, sy sammen hælen og hekle rundt kanten øverst.

Dette var visst jobbstrikken min, som hadde havnet hjemme i en pose sammen med andre ting og blitt glemt av.

Nå var jeg snar om å ta dem fram igjen og se om det var nok garn og det var det.

Lysegrå måtte jeg finne i restegarnet mitt og det skulle jo godt gjøres at jeg ikke fant noe der, he, he..

Mønsteret lå ikke sammen med garnet, så jeg så bare på den andre tøffelen hvordan jeg hadde gjort det, så fikk jeg strikket dem ferdige.

I dag har jeg prøvd å lete på nett etter mønsteret og sannelig fant jeg dem.

Slike tøfler som dette er kjekt å ha med når man drar på besøk eller nå på kveldene når det begynner å bli litt kjølig.

Disse tøflene har en litt spesiell konstruksjon.

Du begynner bak på hælen og feller masker i hver side før du øker igjen.

Etterpå legger du opp masker og strikker rundt før du begynner tåfellingen.

Til slutt syr du sammen hælen og hekler rundt kanten øverst.

Et veldig fint prosjekt for restegarnet dette.

Jeg har strikket flere par tidligere.

Copyright: Strikkekjerring

Disse sitter veldig godt på foten.

Mønsteret til disse er på dansk og er lett å følge.

Så lenge man har et diagram med mønsteret, er det ikke vanskelig.

 

MØNSTER: FUTTER

GARN: NAVIA TRIO ELLER ANNET GARN MED STRIKKEFASTHET 22/10

PINNER: 3.5 MM ELLER 4 MM

STØRRELSE: DAME HVIS DU BRUKER 3.5 MM OG 40-43 HVIS DU BRUKER 4 MM

 

Nå har jeg litt restegarn igjen etter balaklavaen og disse tøflene og det skal strikkes og hekles rett inn i restegarnsteppene som jeg har under produksjon.

Da blir det ikke lagret nytt restegarn, vet du!

Nå skal jeg fortsette å jobbe.

I dag skal det serveres Nakkekoteletter med tilbehør og Mandelkjernepudding med rødsaus til dessert i dineren og helt sikkert litt hamburgere og biffsnadder eller fish & chips også.

 

NYT VÅRSØNDAGEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

4 kommentarer
      1. Det var veldig greit å gjøre dem ferdige.🥰
        Det var jo ikke så mye som gjensto.🤗
        En flott søndags kveld til deg.🤩🌱🌸

    1. Flotte tøfler dette, kjekt å finne ting i poser og få det i mål…Jeg jobber med saken her hjemme.
      Tøfler er nyttig og ha på lur, slett ikke varmt på gulvene alle dager, og nå i grenseland så er det ustabilt ute og inne…med temp..Nyt kvelden..

      1. Jeg har helt sikkert flere prosjekter liggende som trenger å ferdigstilles.🫣😅
        Her har vi noen kalde dager, så Ulla er ikke pakket bort enda.🧶😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg