Hvem gir DU pengene dine til??

Av og til slenger jeg inn en Lottokupong, Viking Lotto eller Extra.

Copyright: Norsk Tipping

Det er ikke alltid jeg husker det, men noen ganger gjør jeg det.

Da synes jeg det er godt å vite at en del av overskuddet går til en forening eller lag jeg støtter.

Inne på appen til Norsk Tipping kan jeg nemlig velge hvem jeg ønsker skal få av pengene mine.

Der kan jeg velge et lag eller en forening som jeg ønsker å støtte.

7 % av det jeg spiller for, går tilbake til det laget eller foreningen som jeg har valgt.

Det gir store utbetalinger til lokale idrettslag og foreninger som er svært viktig for at de skal kunne drive på med arbeidet de gjør.

Det er enkelt for ett lag eller forening å registrere seg som Grasrotmottaker og enda enklere for oss som spiller å velge ett lag eller forening.

Da går du bare til Min side i appen og velger Grasrotmottaker.

Så søker du bare opp det laget eller foreningen du ønsker å støtte og legger det så til.

I appen kan du følge med hvordan den går med Grasrotmottakeren din.

Se hvor mange som har denne Grasrotmottakeren og hvor mange penger de har fått.

Beløpet utbetales 3 ganger i året og for mange lag og foreninger er dette svært viktige penger å få.

Hvis du ikke har lagt til en Grasrotmottaker i appen hos Norsk Tipping, anbefaler jeg at du bruker ett lite minutt til å finne en grasrotmottaker som du ønsker skal få litt av pengene du spiller for.

Slik kan vi alle være med og støtte vårt lokale lag eller forening litt ekstra.

Jeg kan gi ett eksempel fra vårt fylke.

I 2022 ble det utbetalt 51 millioner kroner til lag, klubber og organisasjoner i Nordland.

Blant de som fikk mest er Bodø/Glimt FK, Barnekreftforeningen Nordland og Dyrebeskyttelsen Norge Bodø.

Gode lag og organisasjoner alle 3, på hvert sitt vis.

Jeg håper du også har valgt en Grasrotmottaker og hvis ikke, håper jeg du finner en i dag som du ønsker å støtte.

Nå oppfordrer jeg selvfølgelig ikke folk til å svi av pengene sine på gamling, men jeg tenker at folk flest har et sunt forhold til å legge inn en lottokupong nå og da og da kan man jo like så godt støtte en Grasrotmottaker samtidig.

Ikke sant??

Har du funnet deg en Grasrotmottaker??

 

HA EN LOKALT FIN DAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

13 kommentarer
    1. Jeg spiller ikke lotto men støtter flere misjonærer, organisajoner som jobbet med fattige barn og eldre:)
      Men takk for tipset;)

      1. Så fint at du gjør det.🤩🤗
        Organisasjonene er helt avhengige av støtte for å kunne hjelpe de som trenger det mest.🥰

    2. Leverer inn faste kuponger og den store premien uteblir. Ha,ha Jeg har støttet og fortsatt støtter Forente poter i Nordreisa. De tar seg av katter som er forlatt av sine eiere. Jeg er utrolig glad i katter men kan ikke ha. De har egen gruppe på Facebook.

      1. Jeg er nok av dem som legger inn en kupong nå og da uten å vinne annet enn småpremier, jeg heller.😅
        Fin organisasjon du har valgt.🥰

    3. De siste årene har Trondheim Karateklubb vært min grasrotmottaker 🙂 Har vurdert å “omregistrere” til ME-foreningen, men karateklubben med tilbudet om tai chi gjør mest for meg personlig. Dessuten støtter jeg ME-foreningen på andre måter, bl.a. med vakter på støttetelefonen 🙂

      1. Det var lurt!🤩
        Da får du gitt litt til begge de som står deg «nærmest». Det er fint å vite at man kan bidra litt på den måten også.🤗🤩

    4. Takk for innlegget. Eg har tenkt lenge på å installere Norsk Tipping appen. NÅ HAR EG GJORT DET.
      Min grasrotandel går til Siplo Skisenter. En lokal gjeng som har gjort et dugnadsarbeid uten sidestykke i flere år. Åpnet f.eks. et nytt og flott barnetrekk for ei veke siden. Lager flotte løyper i store deler av fjellet. Har ei trakkemaskin som pengane går inn i. De fortjener virkelig noen kroner.
      Eg trengte et spark i rumpa, må takke for det. Når eg spilla er det 5 ukers Lotto….når eg huska det. Hehe.
      Fy for et vær dere ha. Eg er livredd når det er meldt sterk vind. Har aldri opplevd været dere har. Unna dere vår snart nå.
      Håper dere ha en bedre dag.

      1. Så fint at du fikk gjort det.🤗
        Flott sak du støtter.🥰
        Det er fint å kunne bidra litt på denne måten.🤩
        Det er veldig mye vind her i nord, men i morgen blir det heldigvis mye bedre.🤗

    5. Ja, viktig å være bevist på det. Jeg har i alle år gitt bidraget her til Kråkerøy Idrettslag…sikkert blitt noen kroner det 🙂

      1. Det har det sikkert blitt.👏🏻🤗
        Det er godt å kunne være med og bidra litt på denne måten.🤩👌🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg