Hedvig og Henry – Gratis oppskrifter

House of Yarn har kommet med mange nye gratis oppskrifter på julestrikk.

Copyright: HOY

Her er en nydelig julekjole til jentene og du finner også flotte gensere til gutter og til voksne.

Jeg er veldig glad i tweedgarnet og denne kjolen er strikket i dette flotte garnet sammen med Sterk, som også er et veldig godt garn.

Garnet er veldig mykt og klør ikke, noe som passer ekstra fint til barn og gjerne hvis de skal ha det rett på kroppen.

Mønstrene finner du gratis slik at du kan laste dem ned selv.

 

MØNSTER: HEDVIG KJOLE

Garn: Alpakka Tweed Classic og Sterk

Størrelser: 2-8 år

Pinner: 3.5 og 4 mm

 

Copyright: HOY

Denne genseren kan strikkes til både gutter og jenter og kan varieres i farger.

Den er litt tykkere enn kjolen, siden den strikkes i Alpakka Tweed og Older.

En fin genser som også kan brukes når det ikke er jul.

Genseren går kjapt å strikke og med rundfelling slipper man montering også.

 

MØNSTER: HENRY GENSER

Garn: Alpakka Tweed og Older

Størrelser: 2-8 år

Pinner: 4 mm og 5 mm

 

I går var Musikermannen på spillejobb og jeg var med både for å være bærehjelp og for at jeg hadde en del som skulle kjøpes inn til firmaet og noe til oss selv.

Denne uka er fullpakket av cateringer, overnattinger og matlaging.

Innimellom føler jeg meg som en linedanser som samtidig sjonglerer fine tallerkener i lufta.

Ikke for det. Jeg er nok en svært dårlig linedanser og sjonglere kan jeg heller ikke, ha, ha..

Men jeg er nok bedre til å sjonglere mellom mange forskjellige gjøremål.

Når man skal handle i disse dager, må man være prisbevisst ellers blir det dårlig butikk å drive business.

Det er ikke alltid like lett siden ferskvarer må man kjøpe uansett hva det koster, men man kan sjekke litt hva ting koster i de forskjellige butikkene.

Jeg har også lagt merke til at solsikkefrø er blitt fryktelig dyrt og jeg er veldig glad i å mate fuglene.

De er kanskje også litt glade i meg, men kanskje mest glad i solsikkefrøene jeg gir dem, for de samles i hopetall på fuglebrettet hos meg.

Jeg er glad i dyr og liker å ha fugler tett innpå, så jeg passer alltid på at de har rikelig med mat, men jeg ser at det begynner i bli en kostbar skøy dette.

Derfor tenkte jeg å lage et lite innlegg med en liten prisoversikt for de forskjellige butikkene, for her er det penger å spare.

Jeg har ikke nevnt til Musikermannen at det er blitt dyrt å kjøpe solsikkefrø.

Han synes nok jeg passer litt vel mye på at fuglene har mat, men jeg akter ikke å slutte med det, men jeg får heller passe på å kjøpe der det er billigst.

Følg med, hvis du er som meg og liker å passe på at småfuglene klarer seg gjennom vinteren.

 

HA EN SPARSOM TIRSDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

14 kommentarer
    1. Nydelige gensere!
      Og ja, nå er det tid for å mate fuglene… og jeg har noe frø liggende fra sist sesong 😀 På tide å legge ut litt nå kanskje 🙂

      God tirsdag til deg 😀

      1. Ja, fuglene trenger nok litt mat nå.🤗
        De er ganske så avhengige av oss mennesker for å overleve vinteren.

    2. Myke, gode gensere til barn blir aldri feil 😊
      Jeg tror absolutt du er fantabulastisk god til å sjonglere! 😀
      Fuglene er heldige som har deg! 😉

      1. Det begynner å bli tid for tykke gode gensere nå.😅❄️
        Fuglene trenger oss mennesker for å sikre seg en fin vinter uten å sulte.🥰

    3. Fine strikkeplagg du viser her. Har tenkt å kjøpe mat til fuglene. Skal sjekke prisen på Biltema, kjøper en blanding der. Plantasjen er blitt dyr. Sjekker Jula, Felleskjøpet, og Europris. Mulig Rusta har. Mat må småfuglene ha og sjura. 👍

    4. Nydelige farger i dette garnet. Koselig strikk, ja jeg må kjøpe fuglemat jeg også…Bare må komme meg innom butikken en dag..
      Det er tida for det her i sør! Kjøttmeisen ser med lengsel mot vinduene…God natt…
      Og fin morgendag. Kos deg masse!

      1. Jeg har sjekket prisene nå og der R det enorme prisforskjeller altså.😱❄️
        Der er det penger å spare på maten til småfuglene våre.🥰

      1. Jeg liker disse genserene veldig godt.🥰
        Ja, jeg har gjort en pristest i dag og der er det veldig mange penger å spare.🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg