Hardt mot Hardt!

Jeg sitter her og planlegger dagen.

Streiken med Musikermannen ble heldigvis avverget, men jeg har en annen kar jeg må ta for meg i dag.

Copyright: Strikkekjerring

Det er selvfølgelig RobRoy som ikke gir seg med den streikinga si!

Streikeviljen er åpenbart stor, men i dag gir jeg meg ikke før vi har et resultat.

På den ene eller den andre måten!

Jeg planlegger nå dagens forhandlinger og jeg har bestemt at innen kl 15 i dag skal vi ha en løsning.

Da går fristen for meklingen ut (samtidig som det skal begynne å regne)

Copyright: Strikkekjerring

Se hvor trumpete han er der han sitter!

Mens gamle, slitne og trofaste Manuella strever og jobber rundt ham en tidlig søndagsmorgen.

(Bare så det er sagt: Vi har ingen naboer å forstyrre, så vi kan klippe plenen en søndagsmorgen uten at det plager noen.)

Se bare hvor fint hun har klippet rundt ham, den stapeisen!

Men jeg har lang erfaring i å takle trassige tenåringer, så der skal han møte kvist!

Manuella er tross alt begynt på sin pensjonisttilværelse og jeg synes jeg hører ham viske Streikebryter! når jeg går forbi ham med henne, men her kan vi påberope oss fare for liv og helse hvis vi ikke får klippet gresset før det blir lengre, så det kan han bare glemme.

Vi har byttet ut store deler av kabelsløyfa hans, men han forventer visst at hele næringskjeden skal byttes ut, men vi skal nå prøve å bytte ut de mest slitne avdelingene først, så får vi se.

Men jeg har nemlig et trumfkort på lur.

Det må man alltid ha hvis man skal ha noe å forhandle med.

Solen skinner pent her, men hvis dere ser godt etter, så er det noen skyer som truer i det fjerne.

Foreløpig er det godværsskyer, men det kan skifte fort og brygge opp til uvær med mørkegrå skyer, vind og lyn og torden.

I går hørte jeg nemlig på radioen at en del biologer ønsker å forby robotplenklippere.

Årsaken er at det er blitt 10 ganger mindre sommerfugler og bier de siste årene.

En del av årsaken mener de er fordi det er blitt mindre blomster på grunn av at plenene våre er kortklippet til enhver tid.

Når vi selv skal klippe, venter mange av oss til både gress og blomster når oss til knes før vi begynner å vurdere å ta fram gressklipperen.

Så i dag skal det settes hardt mot hardt og trusselen om at slike som RobRoy skal forbys, skal legges fram på bordet.

At hans tjenester skal forbys, tenker jeg får ham på bedre tanker!

Da spørs det om han ikke kommer på tilbudssida, tenker jeg!

I dag SKAL det gå min vei under forhandlingene.

Det er jeg fast bestemt på!

Ellers ryker han på gjenvinningsstasjonen i morgen den dag!

 

HA EN FORHANDLINGSFRI SØNDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

13 kommentarer

Siste innlegg