Gratis oppskrift på Juletreteppe

Trenger du et Juletreteppe??

Copyright: Garnstudio

Det trenger faktisk jeg, men jeg begynner å innse at tiden min renner ut for å få laget det ferdig i år.

Hvis ikke jeg bare tar litt filt i klistrer på noen skjeve stjerner og later som om det er noe ungene lagde på skolen i første klasse og det dermed er obligatorisk at det bare MÅ være under juletreet hvert år.

Den løgnen kommer jeg ikke til å tro på selv engang, ha, ha…

Men kanskje du har litt tid som du ikke har planlagt noe for frem til jul??

Dette juletreteppet er nemlig laget i tykt garn og er heklet med heklekrok nr 7, så da bruker du ikke så mange timene før du har ett juletreteppe.

Jeg tenker at jeg heller må finne litt tid til neste år for å lage mitt teppe.

Det er nok kanskje mest å anbefale.

Mønsteret kan du laste gratis ned og kanskje det blir helgesyssel hos deg denne førjulshelga?

 

MØNSTER: UNDER THE CHRISTMAS TREE

GARN: SNOW

STØRRELSE: 95 CM I DIAMETER

KROK: 7 MM

 

Copyright: Strikkekjerring

Etter mitt hissige humør det siste døgnet forundres jeg over at verden består og at ikke alle snøen er smeltet så varm som jeg har vært i topplokket.

Merkelig nok ligger den der helt intakt og månen skinner vakkert på himmelen og speiler seg i havet.

Dagen min har vært brukt til kakebaking på jobb og vasking etter julebordet i går.

Nå er det bare en middag igjen å koke til arbeidsfolkene, så er det fredagskveld her.

Copyright: Strikkekjerring

Men himmelen mørkner også helt slik den pleier og månen gjør sitt beste for å holde skyene unna horisonten.

Det tenker sannelig jeg også å gjøre, så eiendomsskatt og andre bekymringer skal få helgefred og jeg skal konsentrere meg om helt andre ting.

Det tenker jeg er bra for både meg selv og de som er rundt meg, hi, hi…

Jeg kjenner faktisk på litt abstinens og det er ikke etter verken sjokolade eller andre fristelser, men etter strikkepinner og garn.

De har vært kraftig forsømt denne uken, så jeg skal om ikke annet prøve meg på å strikke en maske eller to i kveld.

Nå har jeg ingen dager hvor jeg ikke skal jobbe før 22. desember, så tiden kommer til å gå rykende fort frem til jeg skal begynne å pynte juletreet tenker jeg.

Kanskje jeg kommer med noen kakeoppskrifter til dere i morgen, hvis dere titter innom da.

 

NYT HELGEFREDEN I HEIMEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

4 kommentarer
    1. Ser topp ut denne matta til juletreet…Har mange slike duker i samme mønsteret…ligner veldig i hvertfall..
      Man rekker nok denne, hvis man vil – for det går ganske så radig.
      Skal stikke inn og lese om skatten din ja….

      1. Jeg har veldig lyst på en slik matte under juletreet🎄🌟
        Det ser jo så fint ut.🤗
        Jeg tror også at mønsteret finnes som duk.🧶

      1. Jeg får prøve å lage det til neste år tenker jeg.🎅🏻🎄🌟
        Månen er virkelig flott nå i vinterlandskapet.🌟🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg