Gode ting – Gratis og franko

Vi bombarderes i media av negative ting som får oss til å grøsse på ryggen.

Både krig, økte strømpriser, økte renter, dyrere mat og alt annet som gjør oss engstelige og urolige.

Copyright: Hannah Bearup

Da trenger vi alle noen gode ting oppi alt.

Det er akkurat det som er navnet på dette nydelige sjalet.

I tillegg kan du spare penger hvis du laster ned dette mønsteret før 30. september.

Frem til da er det gratis, ser du.

Hvis du har restegarn eller slike små mininøster på 20 gram i hver farge, så kan du strikke dette skjerfet, eller sjalet om du vil.

Hvis du har større nøster, kan du jo bruke fargene flere garnger i stedet for å ha 12 forskjellige farger.

Copyright: Hanna Bearup

Skikkelig fint spør du meg og farger til å bli glad av!

Jeg har en del sokkegarnrester liggende som helt sikkert hadde passet til dette.

Jeg har lagret mønsteret, så får vi se hva det blir til etterhvert.

Men jeg har ett oppattprosjekt å gjøre ferdig før jeg kan tenke på hva neste prosjekt skal bli.

 

MØNSTER: GOOD THINGS

Garn: Små nøster på 20 gram sokkegarn eller Coats & Co. Fiber Prairie Sock

Størrelse: One Size

Pinner: 3.5 mm

 

Copyright: Strikkekjerring

Noe som ikke er særlig godt er armleddet mitt.

Jeg merket i går at det plutselig var så trangt under klokka på armen og armen var veldig vond.

Klokka har jeg tatt av, men leddet mitt har det ikke så bra.

Det gjør det vanskelig å bruke hendene og det prikker i fingrene og fingrene er også vanskelig å bevege.

Å ikke kunne bruke hånden skikkelig er veldig upraktisk.

Slik blir leddene mine uten at jeg har slått meg.

De bare hovner opp, blir kuler på og blir vonde å bevege.

Noen ganger er det armene, andre ganger føttene, knær, albuer, hofter eller skuldre.

Det sjonglerer hvor det blir sånn og noen ganger samtidig i mange ledd.

Veldig irriterende å bli hemmet av dette siden jeg alltid bruker hendene mye i løpet av en dag.

Håper det gir seg fort, fort!

Jeg hadde egentlig tenkt å skru kjøkkeninnredning i dag og jeg tviler for at Musikermannen vil ha meg som teknisk bistand, he, he…

Da tenker jeg at håret hans blir stående rett til vers!!

Nei, satser på at armen blir brukanes utover dagen, så han slipper å ha meg hengende over seg med “gode” råd, ha, ha…

 

HA EN OMSORGSFULL ONSDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

9 kommentarer
      1. Nei, den er ikke god den armen.😅
        Håper det gir seg, ellers må jeg nok ta turen til Dr Dyregod.😨

    1. Jeg liker sjal som kan bli til skjerf 🙂 Huff, trasig at du sliter med vonde ledd. Kanskje verre nå som kulda er på vei? Jeg kan skrive ut resept på sydentur til deg! 😀 Et alternativ er selvsagt å pøse på med betennelsesdempende (omega 3, medisiner, osv).

      1. Leddene er lite samarbeidsvillige for tiden. Det kan godt hende at kulda er en medvirkende årsak. Ikke vet jeg.😅
        Det spørs om jeg ikke må litt medisiner for å bli bedre.🤗

    2. Nydelig sjal/skjerf men du vet det enkle er ofte det beste. Huff, det ser smertefull ut håndleddet ditt. Blir du ikke bedre må du til legen. Jeg skal på røntgen i morgen for hendene mine. Eksem og stive ledd. Muligens det kan være psoriasis artritt jeg har. Det skal nå sjekkes opp. Har ikke fått strikket ferdig på grunn av vonde og stive fingre. God bedring til deg.

      1. Ja, håndleddet er ikke noe godt. Det er tungvint å ikke kunne bruke hendene skikkelig.😅 Håper du får gode svar på sykehuset og god hjelp.🥰

    3. God kvelden, sjalet var nydelig. Så fine farger og det mønsteret. Så mye fint man kan lage altså..
      Greier snart ikke velge noe jeg.
      Det så ikke helt bra ut det håndleddet ditt, ta det pent noen dager nå da – masse God Bedring til deg.

      1. Herlig med farger og det dukker opp veldig mye fine mønstre.🥰Flere enn man har tid til å strikke.😅
        Det håndleddet er irriterende og vondt.😨
        Takk så mye.🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg