Gått ned 44 gram på 1 dag!!

Slankekuren er godt i gang.

Copyright: Strikkekjerring

Status etter første dag er ned 44 gram.

Det er bra på 1 dag det!

Så jeg er godt fornøyd med starten.

Da er det 762-44=718 gram superwash/merinogarn igjen å slanke bort fra kassen.

Joda, jeg vet at det ikke er så mye å skryte av enda, men jeg er tross alt i gang!

Det er MYE bedre enn at garnlageret hadde vokst med 44 gram over natta.

Jeg grøsser ved tanken!

Siden det ikke er så innmari lenge til påske, tenkte jeg å se om jeg kan bruke noe av garnet til litt påskestrikk i glade farger.

Jeg landet på å strikke dette pannebåndet med påskeharer på.

Her har jeg brukt rester av Falk og litt i underkant av ett halvt nøste av hver farge og bittelitt grått, som jeg tror er merinoull eller Pure Eco Wool, kanskje??

 

MØNSTER: PÅSKEPANNEBÅND

GARN: JEG HAR STRIKKET I FALK PÅ DETTE

PINNER: 3.5 MM

STØRRELSE: DAME

 

Fin start dette!

Nå skal jeg fortsette og se hva mer jeg kan finne på av garnet som er superwash/merino med strikkefasthet 22/10.

Jeg tenker å jobbe meg gjennom garntype for garntype og bruke det opp før jeg fortsette på neste garntype i kassen.

Jeg har trua!!

Copyright: Strikkekjerring

Ute er det vinterlig, men sola kommer bikkende over fjellkantene og på dagen blir det da riktig så fin påskestemning.

Men det er veldig kaldt ute, 9 minusgrader i dag.

Når sola kommer fram, blir det ganske fin temperatur.

Jeg er i full gang på jobb.

Det er travle dager og veldig mye å gjøre.

I dag har vi ett arrangement og i morgen en minnestund til 80 mennesker + ett møte på kvelden.

Da må det mye mat og kaker til for at det skal bli nok mat til alle.

Copyright: Strikkekjerring

Snøen ute ser nesten uekte ut.

Den ligner på sånn snø som man lager dekorasjoner med.

Men naturen klarer å lage sine egne dekorasjoner.

Den trenger ikke menneskehender for å lage dekorasjoner.

Det er bare å ta seg en tur ut og titte.

Jeg håper dere alle er godt i gang med dagen og lager dere en fin-fin dag.

 

NYT TIRSDAGEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

20 kommentarer
      1. Kjekt at restegarnet ble til noe nyttig.🤩🧶
        I dag er det virkelig vakkert vintervær her i nord.🥰😍

    1. Allerede i gang å slanke garnbunken! Min øker på ha, ha. Blir nok ferdig med pleddet, og etter det blir det stjerneduken som skal passe til julegardinene. Har god tid. 😂

      Sola skinner her og man skal en tur til byen. Man trenger mat og annet.

      1. Ja, her går det hardt til verks!💪🏻
        Nå skal det slankes!🧶
        Kos deg masse med bytur!🤩

    2. Selv etter 30 år med strikking, er jeg fortsatt fryktelig dårlig på å bytte garn i noe annet enn det som står i mønstret. Noen garn går greit. Men helst vil jeg ha riktig garn for å bli fornøyd.

      1. Ja, det er noe med det. Da er man sikker på at man blir fornøyd og plagget blir som man hadde tenkt.🤗🧶👍🏻

    3. Jeg har ikke vært på besøk på en stund, og trodde ikke det var garnet du snakket om med en gang. Skjønte jo litt mer etter å ha lest alt sammen 😉 Veldig greit å kvitte seg med litt av overfloden, så man ikke drukner. Vi har hatt noen fine dager med knallvær, men nå melder yr snøvær. Håper virkelig ikke det blir så mye. Ha en fortsatt fin kveld, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg