Flere Juleluer – Gratis oppskrift

Musikermannen har fått sin Julelue, men jeg må jo lage flere til resten av gjengen i huset.

Copyright: Strikkekjerring

Denne er også strikket i Viking Sportragg, men jeg har strikket den i blågrå og hvit.

Dette er fine luer for restegarnet også og man kan jo strikke den i flere farger enn bare 2 hvis man vil.

Et enkelt og fint mønster som passer til både dame og mann synes jeg.

Viking Sportragg har mange farger å velge blant og gir gode, varme luer.

Vi har det litt mildere hos oss i dag, rundt 0 grader, men det er likevel luevær.

For vi vil jo ikke bli syke rett opp i førjulstida, vel??

Det er det ingen som har tid til.

Copyright: Strikkekjerring

Her ser du fargene litt bedre.

Mønsteret kan du laste ned gratis ved å trykke på linken etter der det står Mønster under her.

 

MØNSTER: HOLLY JOLLY

GARN: KARISMA

PINNER: 3.5 OG 4 MM

STØRRELSER: S/M OG L/XL

 

I dag har jeg vært oppe i otten siden jeg har veldig mye å gjøre.

Da er det greit å ha morgenen med seg.

Jeg jobber absolutt best på morgenen.

Kvelds- og nattarbeid liker jeg ikke så godt, men av og til må man.

Jeg har allerede fått brødene i ovnen og fått pakket flere pakker som skal sendes.

I dag er det mer flyttesjau som skal gjøres og mange andre ting på lista mi som det ikke kan ventes med.

Blir det tid, skal det også bakes litt og så må jeg se om jeg finner julegardinene etter oppussingssjauen i høst.

Musikermannen skal på øving i kveld, så da kan jeg holde på med stryking og få gardinene opp håper jeg.

I morgen skal han på et spennende oppdrag, så da må vi klargjøre litt ting til det også.

Så da blir det å jobbe litt med det ene og litt med det andre, så får dagen vise hva som er blitt gjort før kvelden kommer, 😉

 

NYT EN NYDELIG ONSDAG!!

 

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

11 kommentarer
    1. WOW. Håper du finner minutter inni mellom å puste i. 😳
      Eg er begynt på lue nr 2. Trur det blir flere.
      Krysser fingrane for at dagen din skal strekke til. 🙏🏻

    2. Veldig flotte luer, og strikke luer før jul rekker alle.
      Du har nok å henge fingeren i ja, og morgenstund er kjekk å få med seg..
      Kos deg masse med kvelden.. 🙂

      1. Ja, luer er kjappe å strikke.
        Hvertfall hvis ikke garnet er veldig tynt.🧶
        Alltid nok å gjøre.🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg