Festbluse med oppskrift

I mai står jo festdagene og feiringene i kø.

Copyright: Dikri design

Da vil det jo passe fint med en Festbluse som kan brukes til både skjørt og bukser.

Denne her er florlett, siden den strikkes i dobbelt lacegarn, som vil si at du bruker ca 200 gram garn til en slik fin topp.

Den starter øverst med en flott i-cord kant.

La deg ikke skremme av navnet.

Det er veldig enkelt.

Det er samme type strikking som det vi lagde snorer av da vi var små.

Du strikker noen masker som du skyver over på pinnen igjen slik at det blir en snor.

Her skal den brukes som kant øverst og det blir veldig fint.

Flotte puffermer og et nydelig hullmønster i front gjør denne til en virkelig festbluse.

Her er det også brukt et flerfarget garn som gir en fin effekt, men detn vil garantert bli fin ensfarget også.

Mønsteret er på dansk og kan lastes ned hos designeren, som har veldig mange andre fine oppskrifter også.

Copyright: Dikri design

 

MØNSTER: FIES FESTBLUSE

GARN: 2 LACEGARN SAMMEN: LADYBUG YARN BFL SILK LACE OG LANA GATTO SILK MOHAIR LUX

PINNER: 4 MM OG 5 MM

STØRRELSER: FRA 86 TIL 134 CM I OVERVIDDE

 

Jeg har surmult ferdig og har strikket bakover, så her ligger det masse garn i en vase foran meg.

Nå er det bare å starte på med nytt mot og strikke andre veien igjen.

Hadde det blitt noe av alt man har rekket opp, hadde man jammen fått produsert mye, skal jeg si dere.

Det vet nok de fleste som strikker.

Bakoverstrikk er aldri gøy, men innimellom må det gjøres.

Har man strikket feil, er det ikke annet å gjøre enn å strikke bakover en stund.

Gårdagens selskap er unnagjort og jeg skal starte dagen hjemme og få rakt litt i hagen før jeg drar på jobb.

Det er meldt regn så jeg har et håp om at jeg skal bli ferdig og få gjødslet plenen før det begynner å regne.

Jeg har kjøpt litt plenfrø også som jeg tenkte å så i litt der det trengs.

Det er ikke alle steder plenen ser bra ut etter vinteren.

Jeg har også fått en liten ide på syfronten som jeg kanskje rekker å begynne på i dag.

Vi får se hva tiden strekker til med.

 

NYT TORSDAGEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

13 kommentarer
      1. Man får aldri for mange sommertopper.🥰🤩🧶🫣
        Det er alltid plass til en ekstra i skapet.🤗👌🏻

    1. Å strikke bakover er aldri artig, men egentlig blir en fornøyd med seg sjøl etterpå – at en tok på det.
      Lekker topp, artig med den toppen. Ønsker deg en nydelig dag. 🙂

      1. Ja, det blir jo ikke brukt hvis man ikke er fornøyd, så da får man heller strikke litt bakover av og til.😅

    2. Flott genser, eller bluse 😀
      Plenen her er full av mose, så vi lar den gro en stund før vi klipper den. Det hjelper en del. Gjødsel ikke hvert år 😉 Da gror det for fort 😄
      God torsdagskveld. Klem🥰

      1. Det er visst blitt mye mose på plenen her også, så vi burde tatt en runde med mosefjerneren, men jeg tror ikke det blir i år.😅🌱

    3. Dette var en lekker festbluse, som helt klart kan brukes til mange fine festlige anledninger. Jeg har akkurat lært meg å strikke i-cord kant, og det er så enkelt i tillegg til at det blir så pent. Ha en fortsatt fin torsdagskveld, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg