Feilslåtte prosjekter

Noen dager skulle man ønske man hatt latt være å holde på med håndarbeid.

Copyright: Strikkekjerring

Som i dag for eksempel.

Etter å ha holdt på med nålebinding både vel og lenge, tenkte jeg at jeg skulle stoppe og la dette prosjektet bli til et pannebånd.

Jeg syntes det var veldig stort, så jeg fant ut at jeg skulle tove det litt i tørketrommelen.

Som sagt, så gjort!

Men så kom det en telefon og hjernen min glemte hele tovinga og når jeg kom på det, var det som skulle toves LITT,  blitt tovet MASSE og nå kan du nok ikke med beste velvilje se at dette en gang har vært nålebundet.

Jeg kunne like godt strikket noen runder og tovet det.

Det hadde nok sett prikk likt ut!

Jeg vet ikke om dette mislykkede prosjektet i beste fall kan brukes som en rekvisitt til stemorsblomstene mine utenfor ytterdøra.

Totalt bortkasta prosjekt!

Copyright: Strikkekjerring

Men det nytter jo ikke å gråte over spilt melk, så da kan jeg jo heller ta fatt og strikke noen omganger på sommertoppen jeg holder på med.

Men, skulle du ha sett!

Tror du ikke jeg har strikket feil!

(Nå kommer det noen nordnorske gloser skal jeg bare si dere!)

Da er det bare å kaste prosjektet tilbake i strikkekurven og la det ligge der og surmule til i morgen.

Jeg surmuler også, så da er det best å vente til minst en av oss blir litt blidere før prosjekt bakoverstrikking kan påbegynnes.

Copyright: Strikkekjerring

La oss heller snakke om noe hyggeligere.

Som at skogen blir grønnere og grønnere for hver dag som går.

I dag kunne jeg til og med plukke hvitveis for å ha til pynt på bordene til selskapet vi skal ha nå i kveld.

Copyright: Strikkekjerring

Utetemperaturen i ettermiddag viser også at det snart er god høytørk, for de som måtte ha nytte av det.

Ja, og når vi nå er inne på det:

Karamellpuddingene jeg har laget, tror jeg ikke ble så verst heller!

HA EN FEILFRI KVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

6 kommentarer
    1. Ja sånn går no dagan🤣tap og vinn med samme sinn eller noe sånt…lykke til med selskap, opprekking osv, det er en gørrkjedelig jobb det sistnevnte. 🙈🙏🌸🩷🌸

    2. Huff, hvor uheldig du skulle no være. Jeg har pause i strikkinga da tommelen ser ut som rå kjøtt. Eksem er plagsomt. Men nå leser jeg bok og møllkoser meg. Spist deilig hvalkjøtt i dag. Himmel som det smakte! Nyt kvelden.

      1. Huff da!
        Da må du ta deg en pause i strikkinga.😨
        Hvalkjøtt er jo virkelig kongemat.🤩
        God bedring med tommelen.🤗👌🏻

    3. I sånne situasjoner som pannebånnet, er det ikke lett å vite om man skal le eller gråte. Uansett så er det jo veldig kjedelig da. Artig den temperaturmåleren, hihi 😉 Klems 🤗

      1. Nei, du kan så si.😅
        Jeg må nok gjøre et nytt forsøk med litt tynnere garn tenker jeg.😨
        Jeg er veldig glad i den temperaturmåleren.🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg