Februarplaner

Siden jeg har vært flink og fått ned UFO-lista mi i januar, skal jeg ta det litt mer easy peasy i februar.

Copyright: Strikkekjerring

Men det betyr ikke at jeg skal glemme UFO-lista helt.

Jeg har nemlig lagt en plan!

For hver måned som går i 2024, skal jeg ha en FokusUFO.

Det vil si at jeg skal velge en UFO som jeg skal strikke eller hekle videre på den måneden.

Det er ikke sikkert at den blir helt ferdig den måneden, men jeg skal uansett komme et stykke videre.

Var ikke det lurt da?

Noen prosjekter er restegarnsprosjekter der jeg strikker eller hekler inn restegarn etterhvert, så de blir uansett ikke ferdige på en god stund.

FebruarUFOen blir denne Stjernegenseren, som Musikermannen skulle få til jul.

Kremt, både i fjor og året før var det vel….

Nå kan den kanskje bli ferdig til jula 2024.

Jeg har strikket 5 fra før, så både barn og svigerbarn har fått.

Jeg lurer på at jeg kanskje må lage en til barnebarnet vårt også, slik at vi har like?

Oppskrifta kan du laste ned gratis under her.

 

MØNSTER: STJERNEGENSER

GARN: ALPAKKA TWEED

STØRRELSER: XS-XXL

 

Jeg tror jeg er kommet så langt at jeg snart skal begynne på ermene på denne.

Den strikkes i Alpakka Tweed, som er et kjempegodt garn å strikke med.

Copyright: Strikkekjerring

I dag har jeg forresten laget en helt ny dessert.

Det er en hjemmelaget Sitronfromasj med sitrongele og krem.

Det var mye arbeid med den og innmari mye oppvask, men god ble den.

Men jeg skulle jo fortelle om strikkeplanene for februar.

Jeg skal jo ikke bare strikke på Stjernegenseren.

Jeg skal også strikke på genseren jeg viste dere i går.

I tillegg er jeg med på en Strikkebingo hvor temaet denne måneden er “Til tærne”, så da må det nok bli noen sokker vil jeg tro.

Mest sannsynlig i Skrekk-og-gru garn fra lageret og det blir garantert Musikermannen glad for.

Så blir det kanskje litt mer restegarnsstrikk hvis det blir tid.

Vi får se.

Dessuten kan det jo være kjekt å ha litt ledig tid, hvis det plutselig dukker opp noe jeg bare MÅ strikke.

Og det gjør det garantert!

Jeg vet også at jeg har en travel februar foran meg, så det kan nok være lurt å ikke planlegge for mye heller.

Nå er jeg akkurat kommet hjem fra jobb og skal i gang med å lese sakspapirer før morgendagens møte.

En uke som består av flere møter som inkluderer en god del jobb som må gjøres.

 

HA EN FIN FEBRUARKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg