Februaroppsummering og marsplaner

Bedre sent enn aldri heter det visst og det er gjerne gjennomgangstonen hos meg, he, he..

Copyright: Strikkekjerring

Å oppsummere februar er egentlig ganske så kjapt gjort ser du.

Jeg tror faktisk ikke jeg har produsert så lite på mange år.

Men jeg har tross alt lagt opp til denne og fått den helt ferdig også, uten at den ble liggende som en UFO.

Pagan Sky heter mønsteret og den er strikket i originalgarnet som heter Moordale fra Rowan.

Totalt veier herligheten 409 gram og garnet var fra lageret mitt.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg ble også ferdig med ett par sokker i Skrekk-og-gru-garn til Musikermannen.

De veide 136 gram.

Totalt ble det altså bare strikket ferdig 2 prosjekter som tilsammen veier 545 gram.

Huff!

Det var dårlige greier!

Men la oss heller snakke om noe mer positivt kanskje?

Copyright: Strikkekjerring

Jeg hadde Stjernegenseren til Musikermannen som UFO-prosjekt i februar.

Ferdig ble den ikke og litt av årsaken er at jeg oppdaget at jeg hadde strikket feil i mønsteret.

Her skulle det egentlig vært 7 masker i bunnfarge mellom stjernemønsteret, men jeg mitt kjøtthue hadde bare strikket 6 masker mellom hver.

Det verste var at det stemte hele runden rundt, så jeg oppdaget det ikke før jeg kom lenger opp i mønsteret.

Da var det bare å rekke opp igjen.

Da var det like før genseren ble sendt til de evige jaktmarker, men under svært sterk tvil ble den benådet.

Etter at tålmodighetsstrikken min (et skikkelig bra strikkeord forresten!) nesten var tøyd til bristepunktet, roet jeg meg litt ned og fortsatte med nytt mot.

Nå er det ikke så mye som gjenstår før jeg kan felle av og krysse av for å ha ferdigstilt enda en UFO.

Derfor får denne UFOen også være med videre i mars.

Copyright: Strikkekjerring

Denne UFOen her har også blitt strikket litt videre på i februar.

Det skal altså bli til ruter i restegarn som skal sys eller hekles sammen til et teppe til slutt.

Jeg har vært flink og festet trådene etterhvert og som dere ser, har jeg brukt veldig små rester til rillene, så det ble mange tråder å feste.

Dette skal være fokusUFO i mars, men det kommer garantert ikke til å bli ferdig.

Likevel skal det være strikket på i løpet av måneden.

Copyright: Strikkekjerring

Det som er positivt i snakke om, er totalen for 2024.

Jeg har ferdigstilt 8 UFOer, lagt opp til 2 nye prosjekter, som også er helt ferdigstilt.

I tillegg er UFO nr 9 snart ferdig.

Jeg har heller ikke klart å produsere nye UFOer eller kjøpe inn nytt garn.

Det vil si at jeg tross alt har brukt opp 2428 gram av lagergarn og ikke noe nytt er kommet inn i lageret.

Her må man lete litt for å finne det positive, slik at dere glemmer hvor lite jeg har strikket i februar, sant???

Men så er det over til Marsplaner.

Da synes jeg faktisk jeg trenger en liten premie, etter å ha fullført så mange UFOer, så da skal jeg legge opp til masse nytt!

Kanskje jeg fullfører noen av dem også, hi, hi….

Jeg skal hvertfall strikke ferdig Stjernegenseren og strikke litt på FokusUFOen.

Så tenker jeg at jeg skal strikke minst ett par sokker og jeg har også veldig lyst til å strikke ett nytt sjal og ikke minst må jeg jo strikke noe i påskefarger.

Hva det blir, har jeg ikke bestemt meg for enda.

Jeg får ta en titt i oppskriftene mine og se hva som frister mest.

Først må jeg bare mote meg opp og ta siste innspurt på UFO nr 9, slik at jeg får litt flere ledige pinner.

 

HA EN NYDELIG MARSKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg