Er helgestrikken klar???

Tjohei! Der var det jammen fredag og snart helg!

Å starte på et helt nytt strikketøy er alltid morsomt. Man kan nesten ikke komme fort nok i gang etter at man har bestemt seg for hva man skal strikke. Garn, pinner og mønster er klart og det er bare å vente utålmodig på at man skal få tid til å sette seg ned og legge opp. Kanskje har du valgt andre farger enn i originalmønsteret og du venter spent på å se om resultatet ble som du hadde tenkt.

For de som har fri i helgene, er det ekstra gøy å ha et helt nytt strikketøy klart.

Hvis du ikke har bestemt deg for hva du skal strikke i helga, er luer et fint alternativ og noe man fint klarer å strikke på ei helg.

Copyright: LizzyLoy Knits

Om du ikke er så stødig i engelske mønstre, er luer med mønster er fint sted å starte. Det er slett ikke vanskelig! Bare prøv! Jeg garanterer at du ikke vil angre.

Luer var det absolutt første jeg strikket etter engelske mønstre. De er utrolig godt forklart, ned til minste detalj.

Copyright: LizzyLou Knits

 

MØNSTER: YOU´RE MY BUTTERFLY HAT

GARN: Debbie Bliss Rialto DK eller garn som passer til strikkefasthet 22 m

PINNER: 3.25 MM OG 4 MM

 

Garantert har du noen som har bruk for denne i høst, det er jeg sikker på.

 

I dag har jeg utrolig mye å gjøre. I morgen åpner vi den amerikanske dineren igjen og dagen i dag går til baking, vasking, rydding, planlegging og handling.

Nå har jeg fått bakt 2 sukkerbrødbunner og bakt ut horn som står til heving.

Jeg må lage masse kaker og gjøre klart alt som trengs til varmmaten, vaske kjøleskap, kjøledisk og gulv.

Det blir ikke tid til å gå på kontoret i dag, det er sikkert!

Minstemann skal bade i havet i dag i gymtimen. Han gledet seg ikke akkurat, men jeg får håpe det ikke er altfor kaldt. Det blir rett i dusjen når han kommer hjem, siden de ikke får dusje på skolen.

Været er fint og det har meldt varmere utover ettermiddag, men regn igjen i helga.

Mitt strikketøy i helga er klart. Jeg skal fortsette på andre ermet til Tykk Bestefargenser. Det blir nok ikke tid til å strikke så mye, men noen runder skal jeg nok klare, selv om det blir en hektisk helg.

 

RIKTIG GOD FREDAG TIL DEG!!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg