Dag 2 av turneen

God morgen!

Vi er fremdeles på turne og nå skal du få høre litt om gårsdagens spillejobber.

Copyright: Strikkekjerring

I løpet av nattens mulm og mørke var vi kommet fram til vakre Lovund.

Å titte ut av bobilen og ha denne utsikten, er ikke det verste man kan se på om morgenen.

Lovundfjellet er vakkert og det er her Lundefuglen kommer og hekker hver vår og bor med ungene sine i fjellveggen.

Å være på turne er intet hvilehjem for trøtte sjøfolk skal jeg si deg.

Det er opp om morgenen og komme seg i rigging og bæring.

Men her må det tydeligvis bo noen spreke folk som står tidlig opp for å komme seg på konsert.

Copyright: Strikkekjerring

Men vi måtte ta oss en liten kjøretur på øya først.

Dette er kirka på øya og bolighusene ligger så tette inntil veien at det er nesten bare å gå ut døra og på veien.

Copyright: Strikkekjerring

Her har de også bygd et helt nytt hotell, som er svært spektakulært.

Copyright: Strikkekjerring

Utsikten fra vinduene på rommene går rett ut på fjorden og du kan se hav så langt øyet rekker.

Copyright: Strikkekjerring

Men vi hadde ikke behov for overnatting denne gangen siden vi har bobilen og dermed har huset med oss selv.

Men det ble ikke så god tid til å se seg rundt her heller.

Jeg begynner jo å ane at Musikermannen har lagt opp til et stramt program denne dagen også.

Copyright: Strikkekjerring

Her var det også duket til nok en intimkonsert på morgenkvisten, men jammen gikk ikke alle beboerne her mann av huset og møtte opp på konsert.

Her var det også en kjekk kar som delte ut både klemmer og kyss når man kom, så det var umulig å ikke føle seg svært velkommen dit.

Men etter konserten var det ikke snakk om at det var tid til en kaffekopp.

15 minutter til ferga skulle gå igjen, så da var det bare å pakke sammen og løpe til bilen igjen.

På fergeturen måtte jeg ta ett alvorsord med Musikermannen og si at jeg nektet plent å forlate neste spillested uten at vi fikk tid til å prate med publikum.

Ja, jeg syntes det var beint ut uhøflig å bare stikke av når siste tone fra gitaren hadde tonet ut.

Musikermannen lovte bot og bedring og at vi skulle ta oss litt bedre tid på neste spillejobb.

Copyright: Strikkekjerring

Fergeturen var lang, men til slutt kom vi fram til dagens siste spillejobb i Alderssundet.

Musikermannen hadde nok en gang sikret seg en ekslusiv intimkonsert der for et lydhørt publikum.

Der hadde de denne nydelige Marsipankaken og jeg så hardt på Musikermannen slik at han skjønte at her var det ikke sjans i havet for at han skulle pakke sammen og kjøre avgårde.

Han var lydig og vi fant oss en plass rundt bordet.

Kake og kaffe fikk vi og ikke minst en koselig prat med publikum som hadde veldig mange morsomme historier å fortelle.

Vi koste oss skikkelig og det kom også et par stykker som hadde vært på konsert dagen før.

De syntes tydeligvis det var bra nok til at de kom også denne dagen.

(Hvis ikke det var bare fordi de ikke hadde noe annet å bestille denne ettermiddagen. Hvem vet??)

Men til slutt måtte vi bryte opp.

Musikermannen hadde visst lagt flere planer for kvelden.

Copyright: Strikkekjerring

Det bar videre langs veien og tilslutt stoppet vi utenfor en restaurant.

Her hadde Musikermannen bestilt bord og vi fikk servert både kald drikke og et deilig måltid på Oscarbrygga på Tonnes.

Han kan når han vil, Musikermannen!

Det ble en riktig trivelig kveld, så nå fikk vi smake på det virkelig fine turnelivet.

Her har vi stått i natt og hørt vinden ule rundt oss.

Nå er vi tur ut i havgapet i stormen og vi skal så langt ut som det er mulig å komme.

Været er dårlig og vi får oss nok en riktig heisatur før vi fremme.

Det blir det nok noen spektakulære bilder av, så følg med for dag 3 på turneen i havgapet.

 

NYT EN STILLESTÅENDE DAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

11 kommentarer
    1. Nå har jeg lest meg opp her, og jeg koser meg så mye at tærne krøller seg. Herlig, alt…jeg opplever turen, nesten som jeg skulle hatt musikk til :). Jeg henger med, gleder meg til 3. dag. Veldig, veldig bra formidlet. God tur videre 🙂

      1. Så hyggelig at du synes det.🤗
        Vi koser oss skikkelig på turne i dette vakre øyriket.🤩

      1. Den pubaften der var skikkelig fin altså.🤩🥰 Vi er helt forspiste på både kake og opplevelser.🤗💕

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg