Dag 1 av turneen

Tjohei!

Her kommer en fyldig reportasje fra livet som groupie ute på veien.

Copyright: Strikkekjerring

Det var klart for den aller første spillejobben på turneen og den skulle foregå i dette bygget her.

Kanskje ikke det største bygget jeg hadde sett, men intimkonserter kan jo også være eksklusive.

Musikermannen skynte på og satte meg i bæringen av musikkanlegg og gitarer.

Jojo, man må kanskje bidra litt når man er groupie også.

Copyright: Strikkekjerring

Musikermannen mente at han kunne stille inn lyden mens jeg kunne ta meg av å lufte hunden.

For all del.

Et nydelig turområde og jeg liker jo å gå tur og se meg litt rundt.

Men jeg måtte jo komme meg tilbake til konserten startet, så klart.

Copyright: Strikkekjerring

Det var ikke så mange tilhørere, men det var smekke fullt i lokalet.

Tenk at Musikermannen har booket seg inn på en egen intimkonsert!

Da må han jo virkelig være flink altså!

Publikum sang med og noen danset til og med.

Kl halv 12 på formiddagen!

Etter konserten kom de trillende inn med en gigantisk og flott marsipankake og bød oss på både kake og kaffe.

Men tror du ikke Musikermannen satte foten ned og sa at det ble ikke aktuelt.

Vi hadde dårlig tid, så vi måtte bare kjappe oss og pakke sammen anlegget og komme oss i bobilen og kjøre til neste spillested.

Jeg var passelig snurt!

Den marsipankaka så virkelig god ut og de menneskene som var der så veldig koselige ut, så jeg kunne tenkt meg en liten prat med dem.

Copyright: Strikkekjerring

Det viste seg at Musikermannen hadde rett, for når vi begynte å kjøre var det veiarbeid, så vi ble stående å vente en god stund.

Da vi kom fram til neste spillested, var det bare 10-15 minutter igjen før han skulle spille!

Da var det bare å kjappe seg og bære inn og rigge opp.

Copyright: Strikkekjerring

Men jammen har Musikermannen booket seg inn på nok en intimkonsert!

Her var det heller ikke så mange publikummere, men du og du så fine folk det var her!

Musikermannen begynte forsåvidt rolig, men etter hvert tok det helt av og det ble DEN rockekonserten!

Midt på dagen!

Publikum var engansjert og sang med av hjertens lyst!

Denne arbeidsplassen her må virkelig være god, for mer blide arbeidstakere skal du lete lenge etter!

Og de er veldig flinke også og produserer de fineste ting.

Jeg gledet meg til å ha god tid til å titte litt rundt og bli bedre kjent med de fine folka, men tror du sannelig ikke Musikermannen har lagt opp til et hjerteinfarktopplegg hvor vi måtte skynde oss avgårde for å rekke en ferge.

Copyright: Strikkekjerring

Vi rakk ferga, men her måtte de virkelig stable bilene, for ferga var smekke full.

Skal tro om alle de som var ombord skulle på neste konsert med Musikermannen?

Ferden gikk ut i øyriket og her var jeg ute på dekk og tok bilde av Hestmannen og Rødøyløva.

Det er kjente fjell på Helgelandskysten.

Copyright: Strikkekjerring

Vi kom til slutt fram til et nydelig sted, Sleneset heter det visst.

Øya er paddeflat og høyeste punkt over havet skal visstnok være 32 meter.

32 meter faktisk!

Det er fort gjort å gå på fjelltur her.

Men så utrolig vakkert det er.

Her var det tid for en ny lufterunde med hunden før kveldens siste spillejobb kunne begynne.

Copyright: Strikkekjerring

Enda en intimkonsert og her var det duket til fest!

Pubaften skulle det sannelig være.

På en tirsdag!

Ikke dårlig!

Copyright: Strikkekjerring

Her var det bobler i glasset, sjokolade og pizza!

Da lå jo alt til rette for en heidundrende kveld!

Og det ble det, kan du tro.

Publikum sang og danset og det ble både drukket og spist.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg hadde selskap av denne kjekkasen her hele kvelden!

Han kjenner jeg fra jeg var lita, men har ikke møtt ham på mange, mange år.

Han pleide å være med båten sin på slipen hver sommer da vi var små.

Han måtte tilbringe tiden sin der, mens feriefolkene var hjemme hos ham.

Jeg tror nok han savnet familien sin og han var veldig glad i oss unger.

Han hjalp oss å snekre Olabil og var mye sammen med alle ungene som vokste opp der.

Det er gode minner og han ville ha oppdatering på hva alle drev med nå.

Kjekkere kavaler kunne man ikke ha fått for kvelden!

Men festbremsen (Musikermannen) måtte jo selvfølgelig ødelegge hele stemninga!

Nå var det altså på tide med avreise.

Igjen!!

Nå når vi hadde det så koselig!

Det var bare å pakke sammen sakene og komme seg avgårde på ferga igjen.

I nattens mulm og mørke er vi nå kommet fram til neste spillested.

Det skal dere få høre om i neste reportasje fra vår glamorøse turne!

 

ROCK ON!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

14 kommentarer
    1. En turne’ full av intimkonserter er jo langt bedre enn halvfulle samfunnshus.
      Ser ut som dere har et modent publikum, de er ofte de mest kresne. Men det ser ut som om dere klarer å lage liv og god stemning selv midt på dagen.
      Følger spent med videre.

      1. Det er helt sant.🥰
        Smekkfulle små lokaler er mye finere.🤩
        Når man klarer å gjøre det godt voksne publikum fornøyd, kan man si at opptreden er vellykket. 🤗

    2. Skal si musikermannen har lagt opp til et stramt program gitt, men noe opplevelser fikk du da med deg mellom konsertene. Det virker som om publikum var storveis fornøyd med konsertene og koste seg. Ha en fortsatt fin onsdag, klem 🤗

      1. Ja, det var ikke mye tid mellom spillejobbene, så her var det bare å henge på.😅Tydeligvis ikke bare glitter og glamour å være på turne.🤗

    3. Veldig koselig å få være med deg i lomma på turen 😀 Du er sannelig en trofast groupie! Musikeremannen er heldig som har deg på laget, synes jeg 😉 Og jeg kan tenke meg at publikum koste seg med å ha deg der også.

      1. Ja, man kan ikke bare hoppe av og bli forlatt på landeveien her.😅 Veldig koselig å få mulighet til å være med og besøke så mange fine steder.🤗

    4. Wow for en turneè dere er på!
      Hyggelige mennesker, servering og flott underholdning av beste slag 😀
      Koselig dette!
      Og flotte Helgelandskysten!
      Fint ver hadde dere også 🙂
      GOd tur videre 😀

    5. Herlig, ler…har jo lest ditt neste innlegg og det går så det ryker det her…
      Nydelige bilder, naturen er vakker. Og så mange staslige folk på festen <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg