Bæ, bæ lille lam…..

Sauer er ålreite dyr og hadde det ikke vært for dem, hadde det nok vært dårlig stell med ullgarn.

Copyright: Strikkekjerring

Strikkere har derfor gjerne et ekstra godt forhold til sauer.

Så da er det kanskje ikke så rart at det finnes ganske mange strikkemønstre med sauer?

Disse luene er kjappe og morsomme å strikke og finnes til både barn og voksne.

I samme serie finnes det også mønster til genser, hals, pannebånd og sokker i mange forskjellige farger.

Det er gitt ut en hel katalog med dette mønsteret og du finner det på linken under her.

 

MØNSTER: FLOKKENLUE

GARN: VIKING SPORTSRAGG

STØRRELSE: 8-10 ÅR

PINNER: 3.5 MM

Copyright: Strikkekjerring

Dusker lager jeg enkelt med en slik duskelager som dette.

Du bare åpner den opp, surrer garnet rundt på den ene siden, lukker igjen og åpner opp på den andre siden og surrer garnet rundt.

Etterpå lukker du den igjen og klipper opp garnet på samme måte som vi gjorde før i tiden når vi brukte 2 pappskiver.

Så tar du en trådende og knyter i midten og så kan du dra delene fra hverandre og dusken er ferdig.

“Frisér” den gjerne litt med saksen hvis det stikker ut noen ender som er lengre enn resten.

Enkelt og greit!

Det er forresten veldig lurt å lage dusker av restegarnet ditt.

Det gjør jo ikke noe om du lager en dusk i mange farger hvis det ikke er nok til en dusk.

Det er kjekt å ha liggende ferdige dusker til du har strikket luer.

Copyright: Strikkekjerring

Fredag og helg betyr at jeg må forberede kaker for å ha i disken på Lørdagskafe hos oss.

En av kakene jeg har bakt i dag er denne Brownieskaka med salt karamell.

Den er farlig god og det er snart å bli hekta på denne kaka.

Hvis du har lyst til å prøve deg på denne kaka, finner du oppskrifta

HER

Den er laget for langpanne, men jeg baker den i stor rund kakeform.

Når du lager karamellen, må du passe godt på og følge nøye med, slik at karamellen får den fargen og konsistensen den skal ha.

Svidd sukker er ikke noe godt, så pass på varmen!

Hvis du ikke har prøvd denne før og du liker sjokolade og salt karamell, kan denne fort bli en favoritt i huset.

Men den er veldig mektig, så det kan være lurt å dele litt med andre, he, he….

Denne kaka skal nok ikke spises her i huset, men jeg har bakt brød i ettermiddag, så det blir litt å spise her i huset også.

 

NYT FREDAGSKVELDEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

11 kommentarer
      1. Jo, jeg har laget noen slike med papptinger jeg også, men når jeg fant disse gikk det jo superfort å lage dusker.🤗👌🏻

      1. Det er morsomt med litt farger og mønster på luene.🤗 Kanskje litt morsommere å bruke da?🧶🤗

    1. Sånn duskelager kunne jeg tenkt meg. Sist jeg prøvde meg, det var i fjor..Så lagde jeg sånn pappmal, men ble uíkke noe fint. Så kasta hele dusken. En slik skal jeg se etter. Smart løsning. Kaka så nydelig ut…Brød er godt.
      Nyt morgendagen med full rulle med kaker og kaffe og salg 🥰

      1. Du finner dem gjerne med flere i samme pakke i flere størrelser.🧶
        Det er mye enklere og kjappere å lage dusker med en slik duskelager.👌🏻
        Det ble jammen mye folk i dag også gitt.😅

    2. Dusker… jeg lager dusker av og til og da klipper jeg til papp-sirkler…. som vi lærte gjøre påbarneskolen eller var det hjemme eller på ungdomsskolen 😀 Og nå finnes det slike flotte duppedingser! 🙂 Lekker lue!
      Jeg holder på med islender til C – og etterpå blir det genser til meg 😀 Alltid gøy med strikk!
      Lag deg en fin lørdag 😀

      1. Jepp!🤗
        De er veldig kjekke disse og det er gjerne flere størrelser i samme pakke.🧶
        Herlig med strikkegensere og islender er flott.🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg