At det er mulig å være så dum!

Jeg fatter det slett ikke!

Copyright: Strikkekjerring

Hvordan er det egentlig mulig å være så dum!

Hva jeg snakker om??

Jo, jeg snakker så klart om plenen!

Jeg lurer på hvem som egentlig kom på ideen om at vi skulle anlegge en så stor plen??

Hver vår når jeg begynner å rake opp kvist og kvast, så tenker jeg på det.

Det tar jo en hel evighet bare å rake hver vår.

Copyright: Strikkekjerring

Så skal den jo gjødsles og klippes X antall ganger i løpet av sesongen.

Men jeg kan ikke for mitt bare liv komme på hvem det var som kom på ideen.

Du skal ikke se bort fra at det var meg.

Musikermannen kan jo ikke få skylda for alt her i verden!

Både det han har gjort og det han ikke har gjort.

Da vi kjøpte huset var det bare store dunger med jord og bygningsmaterialer utenfor huset.

Huset var nytt og noen hage var det ikke der.

Copyright: Strikkekjerring

Da var det nok at vi tenkte at det var like greit å fylle på med jord og så plenfrø over det hele.

Ikke nok med det vi har her, men på andre siden av huset har vi også en stor hundegård.

MED plen selvsagt!

Jeg skjønner bare ikke at vi ikke har tenkt ut noe litt mer fornuftig å bruke alle disse kvadratmeterne til opp gjennom årene!

Mens barna var små, var det jo like greit å bare ha plen, siden alle 3 guttene spilte fotball og da var det ikke særlig lurt av meg å anlegge blomsterbed og alskens finere greier på tomta som jeg måtte vokte for fotballer fra alle retninger.

De har jo hatt et eldorado å bevege seg på, men nå er det slutt på fotballsparkende unger på plenen, så nå er det jo kanskje på tide å tenke ut noe annet å ha på tomta enn bare gress.

Jo, jeg har jo noen kasser hvor det skal plantes litt poteter og frø.

Kanskje jeg like gjerne skulle fylt tomta med asfalt og grus??

Nei, det hadde blitt trasige greier.

Nå har jeg jo faktisk muligheten til å lage den hagen jeg har snakket om i alle år, men som kun har vært snakk og lite utførelse.

Planer er jo fint å ha, så kanskje jeg skal prøve meg på et lite tegneprosjekt av Drømmehagen??

Jeg kunne visst trengt et besøk av Tid for hage.

De skulle gjerne ha fått fri utfoldelse her hos meg.

Det aller første jeg ønsker meg er et hagegjerde sånn at det jeg eventuelt skulle finne på å plante, ikke blir oppspist av rådyrene med en gang.

Men noe stakitt rundt hele tomta blir ikke aktuelt, sier Musikermannen, og jeg skal jo være tilbøyelig til å være enig.

Jeg vet jo at vi har mer enn nok å male fra før av.

Men det jeg ønsker meg aller, aller mest, er jo de nye fine vedlikeholdsfrie gjerdene.

De nydelige hvite vet dere.

Men der sier også Musikermannen nei.

Det kommer nemlig til å bli en formue med den svære tomta vi har.

Et kjapt regnestykke viser at han har fullstendig rett.

Det blir svindyrt!

Da er det bare å håpe at det kommer noe nytt og enda mer populært på den fronten, slik at de flotte hvite gjerdene faller drastisk i pris og DA vet dere, er det bare å slå til!

Det er vel omtrent like sannsynlig som at jeg kommer til å vinne i lotto.

Kanskje jeg heller skal starte en Gjerdesparekonto?

Det er kanskje det mest realistiske forslaget.

 

HA EN DRØMMERIK KVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

7 kommentarer
      1. Det er nettopp det som er.😅
        Jeg har visst enda litt igjen før jeg er ferdig med å rake.🫣

    1. et grønt gjerde er vel så flott ,litt forskjellige busker som både blomstrer og er vintergrønne ,kjøp når dett er salg så blir det bra over tid :=) noen busker lager stiklinger så du kan formere dem selv ,ellers er det hyggelig med soner ,veier osv dette blir bra og det behøver ikke gi allverden med arbeid ,det store bedde jeg lagde i fjor er papp/aviser jeg bløtte og la tett ihopp rett på gresset og oppå ett tykt lag med oppkuttet flis ,lagde bare et hull der jeg plantet og jeg fikk det meste av stauder gratis,noe hadde jeg som jeg flytta og noe fikk jeg ,store steiner er et utgangspunk foor å skape en koslig atmosære rundt og en treplatting ,håper du får til noe :=)

      1. Tusen takk for mange gode tips og råd.🤩👌🏻 Jeg har veldig lyst til å lage en hage som består av litt mer enn bare plen.😅🌱🌸

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg