Alise finjakke er ferdig

Endelig er jakken ferdig!

Jeg synes jeg har holdt på med den i en evighet.

Copyright: Strikkekjerring

Noe av grunnen er at jeg har strikket på andre prosjekter også, men en annen grunn er at garnmengden som skulle til, ikke stemte i det hele tatt.

Det stod i mønsteret at det skulle gå med 200 gram garn og det tenkte jeg skulle gå ganske kjapt, men det viser seg at jeg var godt i gang med nøste nr 7 før jeg var ferdig. Altså 150 gram mer enn det stod i mønsteret, så det må jo være riv ruskende galt.

Copyright: Strikkekjerring

Denne jakken kommer jeg til å bruke mye.

Både til kjoler og til bukser.

Jeg ble veldig fornøyd med den og den passet perfekt til meg.

Copyright: Strikkekjerring

Fine knapper hører med og til en finjakke synes jeg det er fint med litt bling.

 

Mønster: Alise Finjakke fra boka Klompelompe Strikk året rundt

Garn: Lille Lerke

Pinner: 3 mm

Størrelse: Small

 

Hva jeg nå skal strikke, har jeg ikke bestemt enda.

Lista er lang, så det er mer et spørsmål om hva jeg skal begynne på.

Men først har jeg mange andre ting jeg må ordne opp i og ikke minst må jeg finne passet til Minstemann før vi reiser til Mo i Rana i morgen ettermiddag. Det bør man helst ha med når man skal få nytt pass.

 

EN FIN LILLELØRDAG ØNSKES DEG OG TAKK FOR BESØKET!!

 

Følg meg gjerne her: Strikkekjerring

 

15 kommentarer

Siste innlegg