Adventsmysterie – Norsk oppskrift

En ting som er like sikkert som at adventa starter, er at det dukker opp flere Adventsmysterier som man kan være med på.

Copyright: Vivian Aas

Det går ut på at man strikker votter, sjal, sokker eller andre ting sammen og at det slippes deler av mønsteret over tid.

Som for eksempel til denne mysterievotten her, som heter Vintermagi.

Her slippes oppskriften i 4 deler, som kommer ut hver søndag i advent.

Vi vet ingenting om hvordan mønsteret ser ut og det er litt av spenningen.

Vivian Aas har laget oppskriften, som er en damevott strikket i flere farger, for det meste 2 farger om gangen.

Du vil få mail med forslag om fargevalg og mønsteret skal strikkes i Finull, som er et veldig godt garn til votter.

Copyright: Vivian Aas

Her er et fargeforslag, som heter Klassisk Jul og er i nydelige tradisjonelle julefarger.

Finull kan også toves hvis man vil ha vottene litt mindre og det tover litt i bruk.

Det gir varme og gode votter.

Mysteriestrikk i adventa er koselig samstrikk og mange pleier å være med.

Da kan man legge ut bilder av sitt prosjekt og diskutere mønster og få hjelp hvis man sitter fast.

Det er jo også spennende å ikke vite på forhånd hvordan vottene eller sokkene blir.

Copyright: Vivian Aas

Ett annet fargeforslag er dette, som kalles Vinterlys.

Finull kommer i veldig mange fargevariasjoner, så her kan man velge helt andre farger hvis man vil.

 

MØNSTER: VINTERMAGI

Garn: Rauma Finull

Størrelse: Dame M

Pinner: 3 + 3.5 mm

 

Jeg har enda ikke bestemt meg hvilken mysteriestrikk jeg skal være med på.

Jeg må vente litt og se hvilke flere som legger ut Adventsmysterier før jeg bestemmer meg.

Skal du være med på Adventsmysterier i år?

Hvilke skal du i så fall strikke?

 

Mandag morgen betyr morgenmøte med den eneste ansatte i tillegg til meg.

Det vil si Musikermannen.

Planer for denne uka og de neste ukene blir lagt og det råder ingen maktkamp og rop og skrik på disse møtene, men det foregår i rimelig rolige former.

Ikke minst må vi se litt på forrige uke om det som stod på arbeidslista er blitt gjort.

Forrige uke var tydeligvis en god uke for alt som stod der er blitt gjort.

Jeg tror ikke det samme kommer til å gjelde denne uka.

Da skal man ha flaks, for den er veldig fullpakket.

Det kan så godt hende at noe må flyttes over til neste uke eller rett og slett utgå.

Vi får se hvor det går og om arbeidstakeren er samarbeidsvillig eller ikke, hi, hi…

Slike møter er egentlig det viktigste vi gjør i uka, ellers kan det fort bli kaotiske tilstander.

 

ØNSKER DEG EN ARBEIDSSOM MANDAG!!

 

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

4 kommentarer
    1. Jeg har hverken hørt om eller vært med på slike adventsmysterier før. Lykke til! 😀
      Jeg tror dere to er et supert team! 😀

      1. Det kan være riktig morsomt med slik samstrikk i adventa.🧶🎅🏻
        Jo, for det meste går det veldig greit å samarbeide. Også på jobb.🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg