3 Julekonserter i dag.

Dagen er på hell og vi er kommet i mål med 3 julekonserter i dag.

Copyright: Strikkekjerring

Siden jeg selv står på siden av Musikermannen og er deltaker i juleturneen, ble det dårlig med bilder av det, men jeg fikk så vidt knipset et bilde under en av sangene til Musikermannen.

Her er vi på dagens andre spillejobb på BraPro i Aldersundet.

Her lager de så utrolig mye fint og jeg er virkelig imponert over hav de får til på denne flotte arbeidsplassen.

Skulle du trenge et røykeri, blekkenslager, utemøbler eller vannkringler til jul, så finner du det her.

Her jobber de koseligste folk, så er du i nærheten, så stopp og ta en titt innom.

Vi ble vel tatt imot og hadde nesten ikke lyst til å dra videre, men bruke resten av dagen sammen med disse trivelige menneskene.

Copyright: Strikkekjerring

På vei til første spillejobb på morgenen lyste denne himmelen mot oss.

Da måtte det jo bli en bra dag.

Urpremieren på juleturneen startet på et lite, men men veldig koselig sted og det virket som publikum koste seg sammen med oss.

Der måtte vi pakke raskt sammen for å dra videre til neste sted.

Å dra på juleturne i øyriket krever sin logistikk og det har Musikermannen det fulle og hele ansvaret for, så det er han som passer på fergeruter og hvor vi skal.

Copyright: Strikkekjerring

Etter at vi var ferdig med andre spillejobb, var det tid for å komme seg på dagens andre fergetur.

Da ble det tid til strikking og jeg ble ferdig med første tøffel i en bestilling jeg holder på med.

Her prøves den på for å se om det er rett størrelse.

Mønsteret til denne skal jeg se om jeg finner link til når jeg kommer hjem. 🙂

Copyright: Strikkekjerring

Siste spillejobb har foregått på Lovund.

Lakseøya ute i havgapet.

Her fikk vi endelig tid til en kopp kaffe og en veldig god kake etter julekonserten.

Ikke minst ble det tid til en god prat med publikum.

Nå har vi ruslet oss en tur på øya på kvelden og her er det mye fint å se.

Copyright: Strikkekjerring

Fjellet her er opplyst av masse lys og husene er nydelig pyntet i adventa.

Jeg lurer litt på om de ikke har fått med seg den rekordhøye strømprisen det er i dag, eller om de tenker at en dag eller to går fint å ha masse belysning.

Copyright: Strikkekjerring

Flotte hus og fint pyntet er det hvertfall.

Visste du forresten at det er stor skogbrannfare her i nord?

Det vet jeg ikke om jeg har hørt om før her i november.

Flere av de eldre vi pratet med i dag kunne heller ikke huske at vi har hatt en så tørr og fin november noensinne.

Copyright: Strikkekjerring

Det ser ut til at det kanskje blir nordlys i kveld også.

Vi har gått en lang tur på øya med hunden og det var godt etter å ha vært for det meste inne i dag.

Copyright: Strikkekjerring

Til og med kirken her er opplyst med lys over hele kirka.

Copyright: Strikkekjerring

Nå har vi parkert bobilen for kvelden under fjellet.

Vi skal straks ta kveld for ferga vi skal reise med i morgen tidlig for å dra til neste spillested, går kl 5.35 i morgen tidlig.

Huttetu! Det er tidlig opp her altså!

Det er ikke nachspiel til den lyse morgen og stå opp til middag akkurat, hi, hi…

Men vi koser oss virkelig, så det går bare fint.

 

RIKTIG GOD NATT!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

7 kommentarer
    1. Ser og høres veldig koselig ut der dere ferdes! Flott med opplyste fjell! 🙂
      Nå må jeg bla meg nedover her og se om jeg finnere den gløggpepperkakeostekaka di, for den vil jeg lage til jul 😉

    2. Så flott det er der! Og så koselig det må være å ha konserter slike steder. Kunne godt tenkt meg å være med og høre dere live 🙂
      Kos dere videre på turnè! Vi har også på julelys, men ikke så mange ute. Også slår vi heller av andre lys inne 😉

      1. Det er bare hyggelig og koselig.🤗
        Vi har virkelig fine dager på turne.🤩
        Her er det skikkelig høye strømpriser nå, så vi får håpe det ikke varer så lenge.😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg