Sure strikkepinner og argsinte garnnøster

Etter å ha hatt veldig hektisk dager med mye jobb og mange andre ting som har skjedd, har strikkepinner og garn blitt helt forsømt.

Copyright: Strikkekjerring

Babyjakken jeg strikker på, har ikke vokst det aller minste, men i går var det endelig tid for å vie dem litt oppmerksomhet.

Men du og du for en overhøvling jeg fikk!

Strikkepinnene var skikkelig fornærmet og garnnøstet var om mulig enda surere.

Jeg måtte bare ikke tro at de hadde tenkt å være samarbeidsvillige når jeg forlot dem og glemte dem helt.

Da kunne jeg bare sitte der og være fri for strikketøy!

De skulle slett ikke jobbe for meg, når jeg hadde oversett dem i flere dager.

Jeg prøvde å komme i gang med strikkingen, men strikkepinnene vred og vridde på seg og nektet å strikke verken vrang eller rett og langt mindre ha et kast på pinnen eller 2 rett sammen.

Jeg prøvde å be pent om unnskyldning, men garnnøstet bare trillet ned av sofaen og rullet seg under bordet og nektet å komme frem igjen.

Det nyttet ikke hvor mye jeg lokket og lovte at jeg nå skulle vie dem full oppmerksomhet.

Bedre gikk det ikke når jeg ikke fant ut hvor jeg var i mønsteret og oppdaget at jeg hadde gjort en feil, slik at noe måtte rekkes opp igjen.

Da hylte de så høyt at det fremdeles er pipelyder i ørene mine.

Der fikk jeg se hvordan det gikk når jeg ikke konsentrerte meg om dem og hadde andre tanker hodet samtidig.

Jeg satt sikkert og drømte om andre garnnøster og nye, blanke strikkepinner og da var de ikke brukbare lenger.

Jo, sånn var det sikkert!

Jeg bedyret min uskyld og sa at jeg ikke hadde andre strikkepinner og garn i tankene, men at jeg dessverre hadde hatt det litt travelt og da var det ikke flere timer igjen i døgnet.

Nå merket jeg at de var litt på glid.

Jeg fikk tak i både garn og pinner og fikk rettet opp feilen og etterhvert gikk det litt bedre.

Nå begynte arbeidet å vokse og da begynte både strikkepinner og garn å samarbeide, heldigvis.

Men jeg måtte love på tro og ære at dette ble siste gangen at de ble forsømt!

Så nå er vi endelig blitt venner igjen og i morges mukket de ikke det minste da jeg tok tak i dem og fortsatte å strikke noen masker mens jeg spiste frokost.

Men blir de vanskelige igjen, så skal jeg true dem med at jeg heller skal finne fram andre strikkepinner og garn som er mer samarbeidsvillige.

Jeg slapp heldigvis å bruke de truslene denne gangen, men jeg hadde ordene ytterst på tunga, skal jeg si deg.

Men nå håper jeg at vi er venner og forlikte og det ikke blir mer surmuling fra deres side, slik at jeg kan få strikket ferdig babyjakken.

Har du vært borti sånne sure strikkepinner og garnnøster??

Hvis det var en spesiell type garn eller strikkepinner vil jeg gjerne ha tips, slik at jeg unngår at de kommer inn i mitt hus, for så mye hollois som disse skapte, så vil jeg helt slippe unna slike i fremtiden.

 

HA EN SAMARBEIDSVILLIG TORSDAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

14 kommentarer
    1. Hehe, det blei litt av en historie som kunne gått enda verre. Noe som er 100 pro. sikkert, jakka blir fantastisk lekker.
      Og det beste er jo å bli venner uten å bruke trusler.
      Ha en finfin torsdag til deg og.

    2. Dævver 🤣. Fantastisk gøyalt skrevet 😊.

      De er sånn hele hurven, altså – så det er ikke til å komme unna. Jeg tar i bruk dårlig skjulte trusler umiddelbart. Titter på mormors syskrin, og tenker høyt: jeg har strikket siden jeg var 14, og har arvet både mormor og mamma sine samlinger av strikkepinner. Hvor mange har jeg egentlig, og tenk så trist for dem som må ligge i skrinet…. Vips, så oppfører de seg!

      Nøstene oppfører seg pent stort sett, for etter at de fikk selskap av en kurv med ull og håndtein og klar melding om at såvisst bare kunne spinne nytt, så har det blitt påtagelig lite mas fra dem. Tror nok nye nøster advares ved ankomst, for det er ikke så mye «meg, meg, velg meg» krav lenger heller.

      Ha gode strikkestunder 😊😉

      1. Hehehe…😂
        Herlig!😅👌🏻🧶
        Godt å høre at du har dine knep hvis de prøver å yppe seg.💪🏻👏🏻🤩
        Ha en flott strikkekveld!🤩🤗

      1. Ja, det kan man si.😅🙈
        Nå håper jeg de har roet seg ned slik at jeg får gjort ferdig jakken.🤩🧶

      1. Det er nok det som er, vet du.
        De er rett og slett bortskjemt på oppmerksomhet.🙈😅
        Det er bra du har hatt litt strammere tøyler hos deg.💪🏻👏🏻🧶🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg