Skymning – Sjaloppskrift i påskefarger

For en ukes tid siden la jeg opp til dette flotte sjalet.

Copyright: Strikkekjerring

Skymning er et superenkelt sjal som alle klarer å strikke og når jeg sitter litt opppreist, strikker jeg noen få runder på det,

siden jeg ikke klarer strikk som er mer komplisert akkurat nå.

Sjalet er laget av Sofia`s Tales og hun er en designer som lager så utrolig mye fint!

Ta gjerne en titt på de andre mønstrene hennes også.

Jeg strikker mitt i et nøste med Kauni i fargen EQ, som er en regnbuefarge og en naturhvit Ask.

Jeg har bare ett nøste Kauni som jeg har spart på, men nå har jeg bestemt meg for å slutte å spare på “luksusgarnet” mitt.

Hvorfor skal jeg gjøre det liksom, når det finnes så utrolig mye fint nytt garn å få kjøpt?

Kanskje det også er en liten redsel for at jeg er blitt så gammel at jeg kanskje ikke rekker å strikke opp garnet før jeg legger inn årene for godt, he, he….

Det kan jammen kjennes forskjellig ut her, siden fremgangen på lungebetennelsen og bronkitt virker for å gå svææææært sakte.

Tilbake til sjalet, ja!

Det kan strikkes i mange forskjellige typer garn og jeg har faktisk lyst til å strikke flere av disse.

Kanskje i rester av babyull i flere farger?

Jeg får se.

Restegarn har jeg jo nok av.

Er det forresten noen som vet om de er sluttet å produsere Kauni?

Jeg synes det er vanskelig å finne,

Det skal også være en fin blondekant til avslutning på dette sjalet og jeg har ikke bestemt meg for hvilken farge jeg skal bruke her.

Kanskje du også trenger noe enkelt å strikke på i påska?

Da finner du link til mønster under her.

Mønsteret er på svensk.

 

OPPSKRIFT: SKYMNING

GARN: FINULL, ASK, TOVE ELLER ANNEN TYPE GARN.

100 GRAM AV 2 FARGER OG CA 40 GRAM TIL BLONDEKANTEN

PINNER: 3.5 MM

STØRRELSEN KAN ENKELT JUSTERES

Copyright: Strikkekjerring

Før helga kom vår sønn og svigerdatter hjem og hentet Lucky som har vært i pensjon hos oss en måneds tid mens de har vært og besøkt familien hennes i Thailand.

Som dere ser er hun rimelig skamfert på halen sin stakkar, men jeg kan berolige dere om at sårene har grodd fint etter litt behandling hos den flinke dyrlegen og med litt TLC (TenderLoveandCare) hos oss i ettertid.

Medisinen sin tok hun sammen med litt våtfor og hun nøt å bli matet med skje mens hun hadde krage på seg.

Lucky og Tiara er svært gode venner og er omtrent like gamle, så de holder hverandre i vigør kan man si, he, he…

Copyright: Strikkekjerring

Før jeg flata ut med sykdom, fikk jeg nå på et vis vaska og henta fram litt påskepynt i heimen.

Denne egghøna er litt kul synes jeg og er et bruktfunn fra noen år tilbake.

Jeg liker godt retropynt og synes egentlig mye av glass og pyntegjenstander fra eldre dager er av bedre kvalitet.

Copyright: Strikkekjerring

Påskeblomsten derimot er av nyere dato.

Den ble kjøpt på vår lokale Hagelandbutikk før helga og takk og lov for det!

Jeg er slett ikke i form til å fyke rundt i butikker og handle disse dagene, så jeg er godt fornøyd med å ha fått denne og litt annet i hus.

Å sende Musikermannen i blomsterbutikker er totalt fånyttes!

Han er av den oppfatning at plastblomster er både mest praktisk og holder seg penest, så han synes det er totalt bortkastet tid å gå inn i en blomsterbutikk og det er jeg slett ikke enig i!

Copyright: Strikkekjerring

Det som virkelig holder motet mitt oppe disse dagene, er påskekalenderen min.

Jeg gleder meg hver dag til å åpne og er allerede begynt å grue meg til det skal ta slutt.

Se så lekkert håndfarget garn og kakao jeg fikk i dag!

Jeg har bare vært så utrolig heldig med min byttevenn!

Jeg får så mye fint som jeg liker så godt!

Dette garnet tror jeg også skal bli til et sjal, selv om jeg nok også kan strikke sokker av det.

Det er jo ikke umulig at det blir det heller hvis jeg finner det for godt.

Fargen er mye sterkere rosa enn den er på bildet.

Dessuten må jeg finne nøstemaskinen min når jeg blir litt friskere.

Akkurat nå gidder jeg ikke å lete etter den.

Det er derfor det hvite Ask øverst her er blitt nøstet opp på gammelmåten.

Nøstemaskinen forsvant her i juletiden da det som en gang skal bli hobbyrommet mitt ble omgjort til gjesterom og siden har ingen sett nøstemaskinen.

Men det som ikke er “brent eller stjelt” finnes, så før eller siden dukker den nok opp.

Mest sannsynlig et sted den ikke skal være, siden jeg har hatt “hjelp” av en anonym (Musikermann) i ryddeprosessen og anonyme er det jo ikke vits i å spørre, siden de ikke husker noe likevel, he, he….

Men nå er jeg jo så heldig at jeg har Musikermannen som hespetre, så da går det jo HELT fint, ha, ha, ha…..

Nå skal jeg hoste meg videre utover kvelden og sender en ekstra hilsen til alle dere andre som er syke i påska.

Jeg føler med dere, kan dere tro! (Drittlei….)

 

HA EN NYDELIG PÅSKETIRSDAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Jeg kan se for meg at Musikermannen må være god å ha som hespetre! Hihi 😉 Riktig god bedring til deg! 🥰 Håper du og dere får ei god påske! 🐥

      1. Jo, han må til pers når det ekte er forduftet.😂
        Håper påska har vært kjempefin hos dere.🥰🐥🐣

    2. Har savnet innleggene dine, godt du er på bedringens vei.
      Så fine bilder av Lucky og Tiara, det må være et godt “fosterhjem” å være i hos dere 😊.
      Så flotte premier, det er noe å glede seg over når man er syk.
      Jeg har også meldt meg inn i Knit and note, takk for tipset.
      God påske og fortsatt god bedring. 🐣🐤🐥

      1. Den satt hardt i den lungebetennelsen ja.🤒 Så morsomt!
        Jeg skal se om jeg finner deg på Knit and Note.🥰

    3. Kauni garnet produseres fortsatt, men du må kanskje på nett for å finne det. Har strikket og heklet en del av det, og ett nøste med effektgarn (150 gr) holder til et sjal. God bedring til deg, og god påske til deg og dine.

      1. Takk så mye for tips.🤗🧶
        Ja, Kauni er et utrolig drøyt garn.👌🏻
        Jeg tror jeg har nok til enda et sjal av dette sammen med annet garn.🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg