Skal det være et nytt slips?

Med Nasjonaldagen rett forut, kan det være gøy med litt hjemmelaget stash å pynte seg med.

Hva med et slips til herrene i huset?

Copyright: Garnstudio

Det strikker du i en fei og herrene er festfine til 17. Mai.

Kanskje de er litt mer behagelige å ha på også?

Mønstrene er gratis, så det er bare å laste ned og sette i gang.

 

Mønster: Strikket slips og sløyfe

Garn: Safran

Pinner: 2.5 mm

 

Er du superkjapp, så blir du kanskje ferdig til Eurovisionfinalen i kveld?

Copyright: Garnstudio

Disse heklede spiralene kan du jo også pynte med både i kveld og til 17. mai.

 

Mønster: Happy Swirls

Garn: Paris

Krok: 3.5 mm

 

Musikermannen har lovet at han skal slå ut håret under Eurovisionfinalen i kveld.

Men, det er bare ett problem.

Han har nemlig bestilt hårklipp i dag.

Jeg undrer litt på om han egentlig er litt lik Mellomstemann som elsket Kaptein Sabeltann og syntes at piraten Benjamin med sitt lange pistrete hår var så fryktelig tøff.

Han forlangte å klippe sitt lyse, korte krøllete hår likedan som Benjamin.

Han skulle bare visst at de fleste ville betalt gull og edelstener for å ha hatt hans hår.

Men Musikermannen har sikkert en god plan.

Kanskje han har en parykk på lur??

Jeg har klippet Musikermannen i over 30 år, men ett par ganger har han vært hos frisør.

Begge gangene var vi i Syden og han synes han var litt langhåret og fant ut at håret måtte klippes.

Ene gangen tok han taxi til en bakgate i Bulgaria der sjåføren stoppet ved noe som skulle være en frisør.

Billig var det, men dere skulle sett uttrykket hans da han kom tilbake.

Det var ubetalelig!

Han så ikke ut!!! Jeg lo til jeg skrek og når jeg var ferdig med å le (Det tok sin tid) måtte jeg ut og kjøpe en saks for å rette opp de verste skadene.

Minstemann har allerede vært til snauings og jeg må si jeg får litt flashback til 80-tallet, siden det nå er blitt populært med en slags variant av Hockeysveis. Hva skjer liksom??

Bare så dere vet det. Forfatteren og Historikeren Hans-Olav Lahlum hadde hockeysveis på slutten av 80-tallet og den som klippet ham var jeg.

Han gikk nemlig i klassen over meg da han gikk på skolen.

Jeg skal nå se om ikke jeg finner litt snacks i skapet og kanskje noe sprudlevann, slik at jeg også kommer i rette stemninga til festkvelden.

HEIA NORGE!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

6 kommentarer
    1. Veldig fint slips, strikket slips til jul jeg – til sønn min…Artig å strikke!
      Men strikket ikke 17. mai slips da, hehe…
      Masse fint man kan lage altså, bare man har tid og glød!
      Herlig kos dere i kveld med litt bobler og spenning!

      1. Ja, jeg likte slipset, jeg.🇳🇴🇳🇴🇳🇴
        Fint med masse feiring og kos disse dagene.🎉🤩🥂
        Ha en flott lørdagskveld!🥂

    2. Det slipset likte jeg vedig godt, og jeg vet en som ville bli kjempeglad for et slikt.
      Må nok kaste meg over strikkepinnene. Men satser på neste 17. mai. Da kan vedkommende få det i jule- eller bursdagsgave

      1. Lurt!🇳🇴
        Bedre å ha god tid enn å stresse i siste liten.🇳🇴Slipset kan jo brukes til flere anledninger enn bare 17. mai.🇳🇴

      1. Ja, jeg får litt flashback til den hårsveisen og synes både det er morsomt og litt rart å se ungdommer med slik sveis.😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg