Påskepannebånd – Norsk oppskrift + Legevakttur

Det har tatt sin tid, men det ble ferdig til slutt.

Copyright: Strikkekjerring

Disse strikket jeg mange av i fjor, men i år ble det visst bare ett.

Det er helt supert til restegarnsstrikk, siden du bruker veldig lite av hver farge.

Kjappstrikka er det også, selv om jeg brukte lang tid på det denne gang.

Oppskriften er også på norsk, så hvis du klikker på linken under her, så finner du oppskrifta.

 

OPPSKRIFT: PÅSKEPANNEBÅND

GARN: RESTEGARN I TYKKELSE 22/10 SOM KARISMA, SMART, STERK, MERINO EXTRA FINE O.L

STØRRELSER: 1-3 ÅR, 4-7 ÅR, 8-10 ÅR

PINNER: 3.5 MM OG 4 MM

Copyright: Strikkekjerring

Jeg har åpnet en ny pakke i min Påskepakkekalender og sjekk hva jeg fikk i dag!

Et helt nydelig syvintagestoff med matchende glidelås, en herlig hjemmelaget påskehare og nydelig te.

Jeg er bare såååå heldig!

Jeg tenker nok at jeg skal sy meg en prosjektpose av det fine stoffet.

Copyright: Strikkekjerring

Ellers tilbringer jeg for det meste tiden her, sammen med verdens beste sykepasser.

Tiara forlater meg ikke for noe annet en muligens en skål med hundefor.

I går måtte jeg bare ringe legevakta og heldigvis gikk det greit å få komme.

Etter en undersøkelse av en lege som undret på om det var vanlig å gå i 17 dager med feber før man ringte legen i Norge, ble det konstatert lungebetennelse og bronkitt.

Jeg fikk en bredspektret penicillinkur og prednisolonkur av den sterkeste sorten, så det må man vel kalle en hestekur.

Foreløpig er det ingen bedring, men det må vel rette på seg etterhvert.

Nå skal jeg faktisk holde meg i ro slik at jeg blir frisk.

Å være på jobb og drive med flytting og rundvask er kanskje ikke det smarteste når man er syk, så nå skal jeg være flink pasient og gjøre bare det som absolutt MÅ gjøres.

Så nå skal jeg bikke meg ned på sofaen igjen og la medisinen gjøre sin virkning.

 

NYT MANDAGEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

8 kommentarer
    1. God bedring!
      Nei, det er nok ikke vanlig å gå 17 dager med feber før man oppsøker lege, men jeg kjenner typen.
      En lege sa litt oppgitt til meg at det går an å oppsøke legen før en forkjølelse har utviklet seg til dobbeltsidig lungebetennelse.
      Gi hestekuren noen dager for å få lov til å virke.

    2. Litt av en hestekur, men du har hanglet lenge. Jeg fikk bronkitt og penicillin. Hosten er nesten borte. Var flaks at jeg hadde kontrolltime hos lungelegen. Ble satt på kur i en uke. Tok vaksine i høst for influensa. Hoster ikke så mye nå, men hanglet lenge. Ønsker deg god bedring og god påske.

      1. Ja, det virker som dette sitter i lenge. Musikermannen fikk også influensa- og lungebetenbelsessprøyte i høst, så kanskje han slapp litt billigere unna.🤔
        Riktig god bedring til deg.🤒

    3. Først, herlig påskepannebånd! 🙂

      For det andre, men burde være først, gå aldri med feber så lenge uten å kontakte legen. Kjekk kommentar fra legen din 😉 God bedring! Ta vare på deg selv nå, og ikke vær så flink hele tiden. Kroppen din liker det ikke på sikt sjø <3

      God klem, og god påske! 🙂

      1. Tusen takk!🥰
        Jo, jeg ringte faktisk etter en uke med feber, men de på legekontoret mente det kom til å gå over av seg selv, så jeg gikk nok altfor lenge.😅
        Håper påska har vært fin hos dere.🤩🐥🐣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg