Et Påskemysterium

I går var jeg veldig letta når det endelig ble påske i mitt hus også.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg koste meg med både strikking, lesing av Agatha Christie, kryssord og påskekrim på TV.

Påskeegget var fylt opp av godsaker Musikermannen hadde med hjem fra butikken.

Men gleden var ikke like stor da vi stod opp i morges.

I løpet av natten har noen vært og stjålet påskeegget!!

Innholdet er sporløst borte!

Men synderen skal jammen ikke få slippe billig unna!

Jeg har tatt på meg en forkledning slik at jeg ikke skal bli gjenkjent og gå i ett med all påskepynten som fins i alle hus rundt omkring.

Nå lister jeg meg rundt her og leter etter spor, utstyrt med et forstørrelsesglass slik at ingenting skal unnslippe mitt falkeblikk.

Jeg er sikker på at tyven har lagt igjen spor som gjør at påskemysteriumet skal bli oppklart.

Bare man titter godt nok etter og man har en god forkledning som gjør at man går i ett med omgivelsene, er jeg sikker på at tyven kommer til å bli avslørt.

Copyright: Strikkekjerring

Her ser dere hva som var igjen i påskeegget da vi la oss i går kveld.

Vi var enige om at det tross alt bare var fredag, så det var kun lov til å smake en liiiiten bit av påskeegget.

Så kunne vi heller kose oss litt ekstra i dag, siden det er lørdag.

Copyright: Strikkekjerring

I dag tidlig var altså både egget og innholdet forsvunnet!

Enn at det er mulig å være så frekk!

Å gå inn i husene til andre og stjele påskeegg!

Hvem er det som kan være troende til å finne på noe slikt da???

Nå har jeg heldigvis en god, gammel utgave av Agatha Christie som ikke er blitt språkvasket og retusjert, så her har jeg funnet mange tips til hva det er viktig å se etter.

Tyven har lagt igjen ett spor som jeg har oppdaget.

Det ligger en sol igjen der påskeegget stod.

Hvem kan det være mon tro??

Jeg tror faktisk at jeg skal ta meg en titt rundt og se om det kan være en av mine bloggkollegaer som har fått for seg at det bare er å gå å forsyne seg av mitt påskeegg.

Hvis jeg tar en liten bloggrunde, kan det jo hende jeg finner noe som kan få meg på sporet av hvem det kan være??

Jeg vet jo at

KARIENGESVIK

er reist til varmere strøk og nyter nå sol og varme.

Men kan hun ha tatt flyet hjem for å hente seg ett påskeegg og så dra tilbake til sydens varme??

Da skal man ha bra lyst på påskeegg altså!

Jeg vet jo at hun er veldig glad i donuts, men liker hun påskeegg like godt??

 

Eller kan det muligens være

BUNNY

som har vært og forsynt seg??

Nei, Bunnyer skal jo være snille i påska og dele ut påskeegg, ikke stjele dem.

Jeg har jo til og med satt opp en aldri så liten vaktbunny på siden av påskeegget for å passe på egget, uten at det nyttet stort.

Jeg tror jeg må lete videre.

Kan det være

KJERRINGTANKER

som har vært på ferde??

Jeg ser at hun er dratt på hytta og jeg tviler for at hun orker å grave seg frem og ned til bilen for ett skarve påskeegg.

Reisen blir lang og jeg tror faktisk hun har viktige politiske saker å ta seg av.

Men så kommer jeg over noe her.

FRODITH

har nemlig vært på shopping og kjøpt seg en ny, gul kjole.

Kanskje hun handlet over evne og ikke hadde penger igjen til å kjøpe påskeegg for??

Tja…. Kan hun være en aktuell kandidat??

Jeg tar meg først en liten runde i huset for å se etter flere spor.

Copyright: Strikkekjerring

I gangen finner jeg ett par tursko jeg ikke kjennes ved.

Det må jo være tyven som i farta ikke rakk å ta på seg skoene igjen.

Hmmm…. Det gir meg enda ett spor å gå etter.

Kan det være noen som liker å gå tur??

Men nå fikk jeg en idè!

Det har jo vært litt uorganisert i heimen i det siste og jeg vet om ei som har fått orden i skuffer og skap og er blitt bitt av ryddemani.

Kan det være at

HEIDISVERDEN

ikke synes jeg har vært flink nok til å rydde og organisere her hjemme, så hun ikke synes jeg fortjener noe påskeegg??

Nei, dette var virkelig vanskelig dere!

Jeg tror jeg trenger hjelp til å finne tyven.

Hvem kan det være som har stjålet påskeegget mitt?

Kan det være en av de bloggerne jeg allerede har nevnt, eller kan det rett og slett være noen helt andre??

Alle tips mottas med takk!!

 

VÆR SÅ SNILL OG HJELP MEG TIL Å FINNE TYVEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

23 kommentarer
    1. hahaha, Undskyld, men jeg må le, men håber virkeligt, at du fanger tyven og får et nyt påskeæg. God jagt 😀

    2. Det KAN ha vært Solfrid, i bytte mot den fine masken du fikk i posten 😀 Men ikke vet jeg… Siden det var en sol der… Men de skoene der er IKKE hennes, så rare greier…

    3. I alle fall et fantastisk herlig innlegg 😀 Jeg legger deg på linkelisten, for regner med dette var innlegg til hemmelig-utfordringen 😉

      1. Det er det vet du.🐥👌🏻
        Det kommer en oppklaring og forklaring til utfordringen.🐥🐣🤩

    4. Hihihi, det kunne vært meg… Men jeg har altfor god tilgang på søtt og godt i butikkene her på solkysten 😀 Må i samme slengen innrømme at jeg har spist fire donuts i dag, og er godt i gang med sjokoladeskjellkonfeekteksa… Jeg kommer til å rulle hjem!!!

      1. Det KUNNE vært deg, ja.😂🐣🐥
        Men jeg vil tro du klarer deg godt med tilgangen på både donut og sjokolade der du er.😅🤣

          1. Da er det veldig fint at påska kommer og man har «lov» til å kose seg litt ekstra, hi, hi…😎🥰🤩

    5. Herlig både innlegg og påskeantrekk! Kjekt at du lager til påskekrim her på blogg som vi kan være med å løse 🙂 Kan det være Skybert? Det vil vi i såfall aldri få svar på 🙂

    6. Det kunne absolutt vært meg, for i går fikk jeg plutselig så lyst på smågodt, og hadde ikke kjøpt inn noe..
      Butikkene er 3 mil unna, så neimen om jeg orket å kjøre dit. Men så er det bare det…at dere bor jo enda lenger unna 😄
      Dessuten kom det plutselig smågodt i hus utpå kvelden. Vi fikk levert godt og kjeks som mannen hadde kjøpt gjennom skolejenta vår som solgte for tur 😁
      Veldig artig påskemysterie 😀

      1. Ja, det var ikke godt å vite hvem som kunne være den skyldige.😅
        Det er bra at du fikk litt påskegodt i hus i går.🤩🐥🐣
        Ha en fin kveld hos deg.🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg