En sleip ål!

Vi er godt i gang med jobben med å lage et 6. overnattingsrom.

I morges hadde jeg en del prosjekter med tidsfrister å forholde meg til som måtte gjøres på kontoret.

Musikermannen startet å snekre alene og jeg hørte at det hamret og sagde der inne en god stund.

Men plutselig ble det helt stille. Jeg fant ut at jeg skulle ta en titt og se hvor langt han hadde kommet.

Copyright: Strikkekjerring

Det første jeg oppdaget da jeg kom inn i salen var masse søppel, verktøy, plankebiter og skruer.

Musikermannen så jeg ikke noe til, så jeg begynte å se meg om.

Plutselig så jeg ham liggende  “lit de parade” på en emballasjeplate med en søppelsekk til pute.

Jeg kom meg bortover og lurte på hvorfor han lå der.

Først kom det et langt stønn, så kom det:

Jeg har så inn i hel…. ondt i den forbanna ryggen!!

 

Copyright: Strikkekjerring

Jeg skjønner godt at du har vondt i ryggen, sa jeg.

Når du har klart å rote så inn i gamlingen bare på noen få timer!

 

Copyright: Strikkekjerring

Det svarte naturlig nok ikke Musikermannen på, for er det noe han er god til å er det å prate seg ut av ubehagelige situasjoner.

En god soldat tar den hvilen han kan få, svarte han.

En kopp kaffe og en pause hadde vært godt nå.

Men jeg lot ham ikke slippe unna så lett.

Er det nødvendig å rote så inn i hampen, sa jeg nok en gang.

Men Musikermannen bare fortsatte…

Du Elin, skal vi ikke ta oss en tur til Ørnes og gå på kafè og kose oss litt?

Du er jo så fin i dag, i selvstrikket topp, så nå syns jeg vi skal ta oss en liten pause.

Før jeg visste ordet av det, satt vi og spiste og koste oss og jeg hadde glemt av hele rotet.

Det var ikke før i ettermiddag at jeg kom på at den sleipe ålen hadde jo lurt meg trill rundt med det snakket sitt.

Men, i morgen! Ja, i morgen skal han ikke klare å lure meg igjen!

Da SKAL han få rydde opp! Godprat eller ikke!

 

ØNSKER DEG EN RYDDIG OG FIN KVELD!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

10 kommentarer
      1. Det er nettopp det han er, ser du.👍🏻
        Veldig smart til og med. Jeg gikk rett på limpinnen selv om jeg kjenner ham svært så godt.😅

    1. Smart mann og det så deilig ut og ta en strekk! Dra ut og kose seg frister mer enn å jobbe noen ganger!
      Herlig historie…..kos deg med kvelden, den er enda ung! 🥰

    2. Dere er det herligste par folka, tenk å inneha så herlig humor og selvironi..takk for dere deler🍀🍀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg