Broderier

Hu hei hvor dagene flyr avgårde altså!

Copyright: Strikkekjerring

Plutselig er det allerede blitt 7. mai og første maiuka er jammen unnagjort!

Jeg har jo flere ting som er blitt ferdig siden sist, men samtidig har våren gjort sitt inntog i Nordland og da løper vi omkring som fjærløse høns og skal gjøre unna “våronna” fortest mulig, siden vi jo vet at den “våren” ikke alltid varer så lenge.

Men, det skal sies at de mest optimistiske faktisk har satt robotplenklipperen i gang, mens jeg aller nådigst har nikket til at Musikermannen kan ta brøyteskjæret av traktoren.

Ja, som dere skjønner, så tilbringer de fleste av oss så mye tid som mulig ute, men jeg har jo også et tidheft som heter arbeid og det tar mer og mer tid jo finere været blir, vet dere.

Derfor er det lite jeg kan sitte ned på rumpa og få skrevet noen ord og ikke minst få tatt noen bilder.

Likevel har jeg i dag vært kjapp og fått knipsa litt før sola forsvinner igjen.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg har brodert ferdig duken som jeg var så heldig å arve fra ei som var sluttet å brodere.

Nå er den brodert ferdig, inkludert alle franske knutene.

Jeg hadde nemlig for lite garn, men jeg gikk på raid i de andre broderipakkene mine og fant 1 meter med blå tråd i en pakke og da fikk jeg jammen meg nok til å få franske knuter på hele duken, der de skulle være.

Der var jeg søren klype meg heldig altså!

Copyright: Strikkekjerring

Løperen er nå vasket og strøket og er kommet på spisebordet i stua.

Nåde den herremann i huset som måtte søle eller grise på den!

Den ligger tynt an, vil jeg bare si!

Jeg ble sååååå fornøyd med den.

Den har noe riktig nostalgisk over seg med den fine blondekanten rundt.

Den var så morsom å brodere at jeg har veldig lyst til å se om jeg finner noe lignende et sted som jeg kan kjøpe og sy flere.

Ekstra morsomt er det å gjøre ferdig noe som har blitt liggende der hos andre, men som ikke har blitt gjort ferdig.

Nå ligger den ferdig brodert og skinner på bordet mitt.

GØY!!

Copyright: Strikkekjerring

Men tror du ikke jeg er i gang med et nytt broderi???

Huff, man blir jo inspirert overalt vet du og når man da har både stoff og broderitråd, så er veien svært kort for å sette i gang med noe nytt.

Jeg har latt meg inspirere av podcasten til Fjellrosa, hvor hun broderte dette morsomme broderiet for å ha på dodøra.

Ikke fordi vi er Star Wars fans her i huset, men jeg synes likevel det er så morsomt at jeg bare MÅ brodere det.

Jeg har faktisk ikke så mye igjen før jeg er ferdig med det, så da skal dere få se det.

Litt ferdig av pinnene har jeg også, men det ligger til blokking nå, så det må dere få se en annen dag.

Håper dere koser dere masse i vårsola og at det er blitt like grønt og fint hos deg som hos meg.

 

HA EN NYDELIG MAIKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg