Aprilregnskap

Da er det jo tid for en liten oppsummering av april.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg har jo ikke gjort ferdig så veldig mye, men litt ble det likevel.

2 samstrikker har jeg vært med på og jeg har gjort ferdig ting jeg har begynt på.

1 UFO er blitt gjort om til garn igjen, så der har jeg et prosjekt mindre.

Jeg ble ikke fornøyd med verken fargene eller garnet til prosjektet, så da kan man like godt rekke opp i stedet for å gjøre ferdig.

Jeg har kjøpt 5 nøster Finull for å være med på samstrikken med Vertices Unite-sjalet, men det garnet har jo allerede vært på pinnene, så der er det kun restene som er igjen som går inn i lageret.

Ellers har jeg kun strikket av lagergarn.

 

Totalt har jeg strikket opp 1293 gram garn i april.

Fra mars hadde jeg strikket opp 3836 gram, så nå har jeg strikket opp totalt 5129 gram garn i år.

Kjøpt: 250 gram

Fått: 575 gram fra før og i april vant jeg 150 gram garn = 725 gram

Solgt/Gitt bort: 300 gram

Det vil si at garnlageret mitt har minsket med 4454 gram i år.

Det er slett ikke så verst, vil jeg si.

Men i mai kommer det nok inn en del i lageret mitt igjen, men alt garnet har jeg en plan for, så det er vel innafor vil jeg si.

Jeg har fått strikket opp mye lagergarn som jeg har hatt på lager i mange år og totalt i år har jeg faktisk strikket opp ca 12000 meter garn.

Jeg vil vel ikke si at jeg ser så merkbart forskjell, men litt mindre garn har jeg nå uansett i hus.

Jeg må bare huske å minne Musikermannen på det hvis han skulle antyde at han synes jeg har nok garn, hi, hi….

Copyright: Strikkekjerring

I april har jeg også feiret 50-årsdag.

Litt forsinket etter at jeg fikk lungebetennelse og bronkitt.

Jeg hadde ikke lyst på tradisjonell mat med koldtbord eller varmmat, siden det er det jeg står og lager til de fleste selskaper, så da laget jeg Afternoon Tea i stedet.

Copyright: Strikkekjerring

Da ble det sandwicher med forskjellig pålegg og eggestand, scones med lemon curd, cottage cream og hjemmelagd jordbærsyltetøy, jordbær med sjokolade, makroner, marengs, cupcakes og britisk tekake.

Traktet te i tekanner og prosecco ble servert som drikke.

Jeg presenterte også maten med å fortelle litt om tradisjonen rundt Afternoon Tea, men det får jeg nok heller fortelle om en annen gang.

Copyright: Strikkekjerring

Loff og grovbrød bakte jeg også og etasjefatene har Musikermannen laget.

Lemon Curd og clottage cream kommer jeg nok til å lage flere ganger, siden det er veldig godt pålegg, synes jeg.

Som dere skjønner, var det et stille og rolig selskap og det synes jeg var helt perfekt.

 

Nå er mai godt i gang og vi har vært så heldige å ha 2 fine, varme dager nå, så da er det bare å løpe hjemom innimellom jobb og prøve å få noe gjort i hagen.

Mosefjernermaskinen har fått gjort sitt og jeg har fått luket unna gammelt gress og kvister, men arbeidsdagen ble litt travlere enn jeg hadde trodd, så jeg ble ikke ferdig med å rake i dag.

Men det kommer en morgendag hvor det etter værmeldinga å dømme, ikke skal regne, så jeg får gjøre et nytt forsøk da.

Musikermannen mener at neste ting på programmet er vinterveden, så vi får fortsette med det.

Mesteparten er sagd ned og kommet hjem, men vi må ha litt til før vi kan sage, klive og få den under tak.

En fin og travel tid ligger foran oss, med mye lys og kanskje vi får masse sol også?

 

HA EN FIN MAIKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg