Musikermannen har fått seg en ny hobby!

Reklame | Reklame. I samarbeid med Ravensburgerglobal

Reklame: I samarbeid med Ravensburgerglobal

Musikermannen er jo, som mange av dere vet, ryggoperert for en uke siden.

Han er en kreativ sjel og klarer ikke å holde seg så lenge i ro.

Copyright: Strikkekjerring

Men nå kan det se ut som jeg har funnet noe som kan holde ham opptatt i mange timer.

Nemlig Puslespill!

Copyright: Strikkekjerring

Jeg elsker å pusle puslespill og jeg har en fin stabel liggende.

Nå tenkte jeg å være litt smart og starte med det puslespillet som har 300 brikker.

Jeg puslet i vei og koste meg, men nå skal dere få se hva som skjer.

Jeg fant meg en slik fin speilflis å legge dette puslespillet på.

Da kan man nemlig flytte det uten å ødelegge det man har puslet, hvis man tar en pause i puslinga.

Copyright: Strikkekjerring

Hvis dere ser nederst i speilbildet der, kommer Musikermannen snikende for å se hva jeg holder på med, nysgjerrig som han er, ha, ha….

#ravensburgermoment <3 <3 <3

Visste du at å pusle puslespill er bra for trening av hjernen?

Det er også en fin aktivitet for å redusere stress og for å slappe av.

Det trenger både kroppen og hjernen vår i en stressende hverdag.

Med andre ord er det absolutt en fin aktivitet for både meg og Musikermannen i en travel hverdag.

Jeg tenkte også at dette kunne være en fin aktivitet for Musikermannen og jeg skjønte etterhvert at han også syntes dette så spennende ut.

Han liker jo gjerne å føle at han har gjort en viktig del av jobben, så jeg tenkte at vi kunne begynne med å la ham få gjøre puslespillet heeeeelt ferdig.

Copyright: Strikkekjerring

Etter litt kyndig veileding gikk det helt fint.

Han klarte til slutt å snu brikken riktig vei og plassere den på plass.

Veldig bra Musikermannen! (Å skryte masse er også viktig!)

Dette bildet ble så fint at han har lyst til å ha det på veggen i Musikerbua si.

Tenk at han har vært med på å pusle dette!

Jeg skal nå gå til innkjøp av noe veldig lurt.

Nemlig puslespillim!

Copyright: Ravensburgerglobal

Det er veldig kjekt å ha hvis du har lyst til å lime puslespillet ditt på en plate og henge det opp på veggen eller ramme det inn.

Jeg har bestilt lim og nå har Musikermannen fått blod på tann.

Og han setter seg fort mål.

Nå skal vi i gang med det neste puslespillet på 500 brikker.

Etter det blir det 1000 brikker og før vi vet ordet av det, blir det et som er så stort at det dekker hele veggen.

Hvis sommerværet ikke blir det beste, er det utrolig kjekt å ha et puslespill liggende.

Vi skal straks i gang med et nytt puslespill.

Liker du å pusle puslespill?

Da anbefaler jeg disse fra Ravensburger.

Brikkene er av god kvalitet, slik at de ikke brekker eller motivet løsner fra brikken og ikke minst fins det utrolig mange fine motiver å velge blant.

 

KOS DEG MED EN AVSTRESSENDE HJERNEAKTIVITET!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

9 kommentarer
    1. Lykke til – dette har jeg ikke tålmodighet til 🙂 men sikkert gøy….
      Men mange fine motiver, og at det er bra kvalitet er jo kjekt og gøy å lage bilder!
      Fint å sysle med for sjefen i huset dette <3 nå han likevel må ta det med ro…
      Ha en flott pusle pusle pusle kveld…. 🙂

      1. Det er absolutt veldig morsomt å pusle og mange fine motiver å velge blant.🤩Nå har jeg funnet noe han kan holde seg i ro med en stund.😅👍🏻

      1. Ja, jeg har bestilt slikt lim, så skal bildet på veggen.🤗Fint å pusle hvis det blir litt dårlig vær og det blir det jo før eller siden.😅

    2. Puslet litt i starten av lockdown, men jeg har jo ikke ro i rævva til å plundre med slikt i mange timer. Ikke hvis jeg KAN gjøre andre ting. Men, litt moro når man får det til da. Smart med speilflisa og fint ble det også🤗

      Håper det går bra med ryggen hans etter operasjonen (ligger LITT bak med lesing av blogger dessverre)❤

      1. Det er veldig morsomt å pusle av og til og en fin aktivitet til ham som skal/bør holde seg mer i ro.😅 Det ser ut til at det går bra med ham. Han er hvertfall mye bedre enn han var før operasjonen, så det lover godt.🤗

    3. Jeg imponeres av folk som kan pusle bilder. Likte det da jeg var barn, men så klart med et helt antall brikker. Hadde en nabo som pusla sammen bilder på 3000 og 5000 brikker. Nå har jeg ikke så lyst, men forstår man kan bli hekta :). Lykke til.

      1. Ja, det kan man fort bli.🤗Det er en fin aktivitet når man er nødt til å holde seg i ro eller kjeder seg på regnværsdager.😅
        Ha en riktig fin sommerdag!☀️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg