Vårlig og fin – Oppskrift

Hos oss snør det – Igjen!

Copyright: Stina Minnhagen

Men våren må nå komme.

Før eller siden.

En ny genser i en sprek vårfarge kan gi humøret ett fint oppsving.

Jeg gleder meg til jeg kan gå i bare genser og slippe vinterjakke i tillegg.

I tillegg har jeg jo vært flink å strikket masse lager- og restegarn, så snart må jeg unne meg ett helt nytt prosjekt.

Det er bare det at jeg ikke helt klarer å bestemme meg for hvilket prosjekt det skal bli.

En ny genser eller sommertopp?

Når jeg ser ut av vinduet tenker jeg at jeg må strikke meg en ny tykk ullgenser med høy hals for det trenger jeg mest, men når jeg ser på kalenderen er jeg fast bestemt på at det må jo være en sommertopp jeg har mest behov for fremover.

Kanskje det må bli noe midt i mellom??

Da er denne genseren ett bra alternativ.

Den skal strikket i Peruvian som jo er ett ullgarn, men det er veldig mykt og fint, eller HipKnitShop Pop Merino.

Genseren skal strikkes ovenfra og ned og den har størrelser med overvidde fra 69 til 159 cm, så da skulle det være mulig for de fleste å finne en størrelse som passer.

Mønsteret er på svensk og det Søta bror skriver, skjønner vi jo.

Copyright: Stina Minnhagen

 

MØNSTER: HULDRAJUMPER

GARN: FILCOLANA PERUVIAN ELLER HIPKNITSHOP POP MERINO

PINNER: 3.5 MM OG 4 MM

STØRRELSER: OVERVIDDE 69-159 CM

 

I morgen starter påskeferien for mange.

Jeg er akkurat kommet inn døra etter en lang dag på jobb og når jeg titter meg rundt, er det ikke mye som minner om påske her i huset.

Planen om å pynte til påske tidlig i uka, gikk rett vest, men i morgen er det en ny dag så det er fremdeles håp om at det skal bli påskegult i huset til helga.

Hvis det finnes en påskehare, så skulle jeg gjerne ha hatt en på besøk, så kunne han ha hoppet rundt her full av energi og tryllet påske i huset i en fei.

Men her ser jeg bare Musikermannen og ikke minner han mye om Påskeharen og han ser temmelig utladet ut, så der er det ikke mye duracellkrefter å spore.

Ikke tror jeg at han bryr seg så veldig mye om det kommer påskeduker på bordene i stua heller.

Copyright: Strikkekjerring

Men en ting er hvertfall klart og det er påskelesestoffet mitt.

Det kom nemlig i posten i dag.

For noen uker siden fant jeg ut at jeg kunne si opp ett par blader jeg har abonnert på og heller bestille meg et abonnement på et kryssordblad.

Ja, for dere vet jo at det er veldig bra å trimme hjernen også??

Det skal være bra for å forebygge demens og dessuten er det ganske så gøy også.

Da fant jeg ut at hvis jeg tok et slikt abonnement hos Bladkongen hadde de en kampanje hvor man kunne få tilsendt 7 blader gratis til påske.

Så da slo jeg til og i dag kom den tykke bunken med blad i postkassen.

Så nå tror jeg at jeg skal ta meg en kopp te og titte litt på bildene i bladene og innbilde meg at akkurat sånn ser det ut i stua mi også.

Hvis man bare tror hardt nok, så kan det jo skje, eller???

Kanskje påskeharen kommer i natt og tryller stua mi om til et nyvasket og påskepyntet hus i morgen??

Jeg ville mye heller hatt det enn ett påskeegg hvis jeg kunne bestemt.

Jeg tror jeg prøver å se litt i de bladene og ønske meg at det skal skje, jeg.

 

HA EN HOPPENDE FIN KVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

4 kommentarer
    1. Flott omtale av bloggen din hos Bunny. Kanskje det kommer en påskehare og ordner opp hos deg sånn at du kan kose deg med kryssord.
      Jeg har lagt på duk, og påskehøna fikk et glass rødvin etter middagen i dag. Snør vel inne mens mannen ligger på sykehuset. Håper han kommer hjem på lørdagen.

      1. Ja, det var veldig fine ord hos Bunny.🤗🤩
        Godt at du har fått pyntet litt og koser deg mens du venter på at mannen kommer hjem.🐥🐣Håper han blir veldig kjapt frisk og rask slik at dere kan nyte påska.🥰🐣🐥

      1. Jeg skal virkelig kose meg med påskebladene.🐣🐥
        Veldig hyggelig med fine plasseringer flere dager på rad.🤩🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg