Tid for julesokker??

Sokker er en veldig populær julegave og disse med julemotiver på, er jo bare den helt perfekte julegave.

Copyright: Kirsten Brun

Disse strikkes i nydelig Arwetta, men når det er tynt garn og mye mønster, vet man at det tar tid å strikke.

Da er det lurt å starte nå hvis man vil ha julesokkene klare til desember begynner.

Disse kan også være veldig fine i grønt og hvitt eller kanskje grått og hvitt?

Copyright: Kirsten Brun

Like fin og julete er de på undersiden også.

 

MØNSTER: HENRIETTES JUL

Garn: Arwetta fra Filcolana

Størrelser: 1, 2, 3

Pinner: 2.5 mm

 

Copyright: Strikkekjerring

Jeg holder på med en revelue og akkurat nå er jeg startet med å sy maskesting, slik at reven kommer fram.

I dag har jeg bevilget meg litt deilig honning i tekoppen.

Honningen kjøpte jeg hos Hildurs Urteararium i sommer.

Etter 2 veldig travle dager, er det godt å ta det litt med ro på søndagsmorgenen.

Men akkurat nå begynner Musikermannen å bli litt utålmodig, så søndagsfreden varer visst ikke lenge.

Han synes vi skal begynne med frontene på oppvaskmaskinen og få det integrerte kjøleskapet på plass.

Det er arbeid man må gjøre når hodet er klart og det er godt dagslys mener han.

Joda, jeg kan vel si meg enig i det.

Fronten på oppvaskmaskinen må bores helt nøyaktig, hvis ikke blir den ikke bein i forhold til de andre frontene og det kommer jeg til å irritere meg grønn over.

Jeg blir sprø av bilder som henger skeivt, eller at ting ikke har symmetri.

Musikermannen har funnet fram skrujern og annet verktøy, så her er det bare å sette i gang hvis det skal bli noen framdrift på det kjøkkenet.

Etter at vi er ferdige med vårt kjøkken, tenker jeg det skal bli lenge til det skal lages nytt kjøkken i vårt hus, hi, hi….

Nå er vi veldig lei av oppussing, både den ene og den andre.
Minstemann stikker bare såvidt hodet inn i stua og lurer på hvor langt vi tror vi er kommet neste helg.

Tja, si det. Det er jo sannelig ikke godt å vite.

 

NYT EN OPPUSSINGSFRI SØNDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Lykke til med kjøkkenet!
      Og det der med maskesting… Jeg tror det hadde vært tingen på et par barnegensere jeg har strikket i tidligere tider. Ikke alltid det ble så vellykket å strikke det motivet barna ønsker. Minnes for eksempel et hestehode….

      1. Takk for det.🤗
        Nå begynner det å skape seg etter dn lang dag med skruing og tenking.😂
        Nei, det er ikke alltid like lett å få maskesting pent.😅

    2. Du får heller innvilge deg en rolig stund for deg selv litt senere i dag 🥰 Sokkene er superfine, og jeg kunne faktisk tenkt meg noen sånne til meg selv jeg. Når du strikker sokker, pleier du å forsterke helen. I så fall hvordan, med samme garnet du strikker eller med noe annet som er mer slitesterkt? Ha en fortsatt fin søndag, selv med oppussing 🤗

      1. Kjenner at det kan trenges. All ledig tid går til oppussingen. Jeg pleier å strikke forsterket hæl over hele hælen. Hvis garnet ikke er så slitesterkt, legger jeg en tynn tråd forsterkningsgarn sammen med garnet på hælen.🧶

    3. Beint må det være! Noe annet er katastrofe! 😀
      Julesokkene ser flotte ut, nesten for fine til å brukes. Kanskje bare for å sitte i 😉

      1. Ja, jeg blir sprø hvis jeg må sitte og se på ting som er skeivt.🙈
        Kjøkkenet skal stå der noen år, så det er best å ta seg tid slik at det blir gjort som det skal være.😊

    4. De sokkene var veldig koselige..så mye mønster. Her skal man ha tålmodighet..Flotte sokker rett og slett.
      En dag er alt rett og og i orden hos dere, det blir fint – og skal man få det fint så man jobbe litt eller kjøpe seg fri..
      God kveld da…Kos deg.

      1. Jeg liker jula. Også på sokker.🤗
        Ja, det tar gjerne litt lengre tid også når man skal gjøre det selv, så man er sikker på at det blir riktig og man ikke har masse deler til overs.🙈

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg