Teststrikk – On My Heart Sweater

Reklame | Teststrikk Strikkevaag

På pinnene mine nå er det On My Heart Sweater fra flinke Strikkevaag.

Jeg teststrikker mønsteret som snart kommer ut hos henne.

Copyright: Strikkekjerring

Gensermønsteret er mest beregnet til jenter, men jeg synes det kan være fint å strikke i andre farger enn bare rosa og lilla, så jeg valgte turkis Air til denne og jeg synes fargen passer fint til jenter også.

Genseren strikkes ovenfra og ned som dere ser, så nå har jeg satt av masker til ermer og skal nå strikke bolen.

Den er straka vegen ned til vrangborden i glattstrikk.

Ermene skal også strikkes i glattstrikk, så nå er det mest tankeløst arbeid igjen, ha, ha….

Det er morsomt å teststrikke mønster for andre.

Man må følge litt med og sjekke om alt er riktig og ha en dialog med designeren underveis hvis det må gjøres noen endringer.

Copyright: Strikkekjerring

Sola er ikke helt forsvunnet, men det blir nok dessverre ikke så mange timene før det regner igjen.

Godt er det nå å kjenne at hun ikke helt har glemt oss.

Dagen i dag er som vanlig travel.

På to-do lista mi står det veldig mye.

Mange av tingene blir jeg ikke ferdig med i dag, siden det er litt store prosjekt som tar tid.

Musikermannen er også kommet seg i sving i dag.

Lista hans er neppe så mye kortere enn min.

Han begynner å kjenne på at han har mye han skal få gjort før han skal opereres i ryggen og dagene flyr fort avgårde.

 

NYT TORSDAGEN!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

19 kommentarer
    1. Nydelig turkis farge til den genseren – og der kan man velge den fargen som passer, om det er rosa, rødt osv. Nydelig mønster. Morsomt å strikke ovenfra og ned også 🙂

      1. Ja, jeg likte den og synes mønsteret vises godt også.🦋 Veldig greit å strikke ovenfra og ned.🐬Nyt torsdagen!🦋

    2. Flott farge og mønster på den genseren. Populært med strikking og mye fint som lages. Jeg gleder meg til armen er god igjen, og jeg savner håndarbeid å sysle med. Skulle også sy nye putetrekk til sofa av en rød duk som er for kort til spisebordet. Det heter vel gjenbruk.

      1. Ja, jeg vil tro det klør i fingrene dine etter å komme igang igjen.🧶🧶Gjenbruk er helt supert og duker kan man lage mye fint av.🧵🪡En herlig torsdag ønskes deg.🌸

    3. Jeg synes det er godt med “tankeløst arbeid”. Artig uttrykk, forresten 😀 Men skjønner at dette er litt mer krevende, siden det er uttesting 🙂 Husk pauser i arbeidet, begge to!

      1. Ja, det er veldig fint og avslappende med tankeløst arbeid.🤗Pauser skal vi ta.😊👍🏻

    4. Fin farge på genseren, og det trenger liksom ikke være rosa selv om det er til dame 🙂
      Her står ikke en eneste ting på to-do lista 😉 Annet enn å slappe av, strikke litt, og gjøre ting som gir meg glede. Alt annet får andre ta seg av.
      Ha en herlig fin dag ♥

      1. Det synes jeg også. Det må ikke være typiske jentebarnet.😊Du kan nok trenge å hvile deg litt i dag, ja.🤗Ha en flott og avslappende dag.😊

    5. Jeg er vanligvis ikke så begeistret for blått, men denne fargen var veldig lekker 💙 Mønsteret er ordentlig stilig, og det blir nok like fint uansett hvilken farge man velger 😉

      1. Ja, det blir nok fint uansett hvilken farge man velger, men jeg hadde lyst til å prøve mønsteret i en farge som ikke var så typisk jentefagene.🦋Ha en riktig fin kveld!🌸

      1. Samme temperatur som her da.😊Men det begynte å regne like etterpå, så jeg hadde flaks da jeg knipsa bildene.🤗Ha en gin kveld.🌸

    6. Har fått lest meg opp litt hos deg igjen. Her var det mye flott, både vakker natur og strikking. ☺️ Håper du får tid til å puste mellom alle gjøremål både på jobb og hjemme. Ta vare på deg selv også. God klem 🙂❤️

    7. Nydelig genser altså, herlig farge og jeg elsker mønster som er å strikke ovenfra og ned..
      Mye lettere synes jeg! Strikker jo en slik genser, går av seg selv….Har lagret flere og det er genialt!

      1. Det er veldig kjekt å strikke ovenfra og ned. Nå er mønsteret unnagjort så da er det straka vegen ned.🤗👍🏻

    8. Men jeg stussa litt på mønsteret, rart det bare er hullstrikk på den ene siden. Hadde jeg laget mønsteret hadde jeg hatt det på begge sider!

      1. Det er på begge sider. Er nok bare bildet som lyver litt. Er nok både lys og bildevinkel som gjør det. Det blir nok bedre når den er ferdig og jeg får dampa litt.😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg