Superenkle tøfler – Gratis strikkeoppskrift

Jeg elsker nye mønstre på tøfler!

Disse er superenkle å strikke. Også for nybegynneren.

Tøfler har alle bruk for og her kan du også få brukt noe av restegarnet ditt.

Strikkere har gjerne rikelig av restegarn i tykkelse 22 masker per 10 cm og her kan du legge garnet dobbelt, finne fram pinne 6 mm og VIPS! har du et par tøfler! Perfekt, ikke sant?

Copyright: Whitney Hayward

 

GRATIS MØNSTER: HARRISVILLE SLIPPERS

STØRRELSER: 6 Størrelser, fra liten dame til stor herre.

GARN: Garntyper med strikkefasthet 22 masker, holdt dobbelt

PINNER: 6 mm

Copyright: Whitney Hayward

Disse må jeg definitivt prøve ut!

Noen spør hvordan de finner oppskriften og den finner du alltid ved å klikke på der det står mønster. Der ligger linken til hvor du finner oppskriftene. Da kan du laste ned gratis eller kjøpe mønstrene direkte hos strikkedesigneren. Av og til kan det hende mønsteret ligger i en blogg eller på en nettside og da linker jeg direkte dit.

 

I dag er det litt gråvær, men værmeldingen har lovet at det skal letne utover dagen.

Først på dagen skal vi vaske et rom, siden det kommer folk som skal leie i kveld. Kafeen må også vaskes og sengeklær skal settes på. Hjemme skal jeg rydde kjøkkenet og vaske mer klær, men senere i dag har vi tenkt oss på gårdsbesøk. Der har de nemlig både alpakkaer og et lite gårdsutsalg av ting og mat de lager selv.

Det kommer bilder senere i dag, så titt gjerne innom i løpet av ettermiddagen!

Strikkingen blir med på turen, så får jeg strikket litt mer på Sommer Ella. Jeg skal snart skifte pinne og strikke vrangborden nede. JUHU!!!

 

ØNSKER DEG EN KJEMPEFIN SØNDAG!!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg