Strikk ei strandveske – Gratis norsk oppskrift

Når sola varmet så godt som i går hos oss, så kommer tanken på at det faktisk er mulig å ta seg en tur på stranda og bade.

Copyright: Sys Fredens

Da trenger man en fin strandveske og har du litt bomullsgarn, kan diu lage den selv.

Litt størrelse på den må det jo være.

Det skal jo være plass til både badetøy, håndkle, solkrem, solbriller, ei god bok, litt drikke og noe å spise.

Denne her er det litt størrelse på, så da får du plass til alt.

Den kan også brukes til shopping, så klart!

Copyright: Sys Fredens

Mønsteret er på mange språk, deriblant norsk og gratis er den også.

 

Mønster: Lotus Bag

Garn: Hobbii Rainbow cotton 8/4 eller tilsvarende bomullsgarn

Pinner: 3 mm

Vidde: 32 cm

 

Copyright: Strikkekjerring

I går kom poteten i jorda hos meg.

Dette året er det Mandelpotet jeg har satt i kassa mi.

Jeg ser at kassa trenger litt maling, så det må jeg få gjort en av dagene.

Copyright: Strikkekjerring

Det vises på klokka mi at jeg var i bra aktivitet i går.

Både fjelltur og hagearbeid.

Jeg fikk raka hele plenen og den er stor, sukk….

Så har jeg strødd på mosefjerner der det er mye mose.

Det har jeg ikke prøvd før, så jeg er spent på å se om det skjer noe.

På pakken står det at mosen skal bli sort etter 2 uker og så er det bare å rake den vekk. Jeg er litt skeptisk, men hvis det virker er det jo supert.

Resten av plenen har jeg gjødslet og rabarbraen min fikk også litt gjødsel, så nå skyter den sikkert i været, ha, ha….

I natt har det regnet litt, så det passet egentlig fint etter at jeg hadde gjødslet.

I går kveld kom det plutselig turister og heldigvis hadde vi 2 rom ledig, så de fikk overnatte og fikk seg litt middag og litt kaldt å drikke. Det var litt flaks, for noen hadde reist en dag før de skulle og så kommer det nye folk i dag.

Dagen i dag er også full av gjøremål, så jeg må bare komme meg i gang.

 

HA EN RIKTIG FIN SØNDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

10 kommentarer
    1. Flott veske, har ei håndsydd veske som ble kjøpt på messe. Ei strandveske har jeg også. Kjøpte den på Kreta. Ble mange skritt på deg i går. Håper middelet du kjøpte hjelper på og bli kvitt mosen. Ha en fin søndag.

      1. Det er gull å finne håndsydde vesker.🤗
        Ja, jeg håper det middelet virker. Hvis det gjør det, skal jeg kjøpe mer. Det rakk ikke til hele plenen. En flott søndag til deg også.🌱🌸

      1. Ja, det likte jeg også godt.🤗
        Ja, du skal få høre om det virker. Man kan bruke det hele sesongen i følge det som står på pakken.😅En fin søndag til deg.☀️🌱

    2. Herlig veske, tittet inne på den siden i går jeg også!
      Masse fint og jeg er klar for å lage meg en veske en dag….
      Kos deg med hagen! 🙂

      1. Vesker får man aldri nok av, man trenger både store og små.🤗En fin søndag ønskes deg.🌸🌱

    3. Var å sjekka rabarbra’ene mine i dag, bør nok gjødsel til der også. Du står på med mange prosjekter…hvor kjøper du energien :)?

      1. Ja, det kan nok være lurt å hive på litt gjødsel. Da kommer den seg nok.🌱👍🏻
        Tja, er vant med å ha mange baller i lufta samtidig, men det kan uten tvil bli for mye av det gode innimellom.😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg