Strikk deg en Hoodie

Er det ett plagg som de fleste har i skapet sitt, så er det en hoodie.

Copyright: Elida Virack

Ungdommene har gjerne mange i forskjellige farger, men dette er et plagg som også de godt voksne kan bruke.

Denne strikkede varianten må jo bli helt herlig i en tråd Arwetta og en tråd Tilia.

Den strikkes ovenfra og ned og det fins til og med ett tilpasset mønster for de som er venstrehendte.

Ikke verst!

Jeg kunne godt tenkt meg til å hatt denne i flere fargevarianter i skapet.

Slike gensere er herlige å slenge på seg og de passer like fint til menn som til damer.

Copyright: Elida Virack

Mønsteret er på svensk og er enkelt å følge.

Til snor lager du en i-cord, som slett ikke er vanskelig å strikke.

Du kan strikke snora på strømpepinner eller bruke En Strikkelise for å lage snor.

Du husker kanskje dem fra du var mindre?

De som du snurret garnet rundt på og ut kom det en snor??

Du finner slike i de fleste garnbutikker.

Blant annet kan du finne en slik

HER

Copyright: Elida Virack

Her ser du tegning av hvordan genseren er bygd opp.

Den har også en lomme foran slik som de fleste hoodier har.

 

MØNSTER: THE NEXT HOODIE

GARN: 1 TRÅD ARWETTA, 1 TRÅD TILIA SAMMEN

PINNER: 4 MM

STØRRELSER: 1-11. BRYSTMÅL: 75/80-150/160 CM

 

Her er bilen pakket og klar for en ny dag på veien.

Vi skal ut og reise og opptre med Mimretimen i dag.

Jeg skal bare hoppe i dusjen og få på sceneklærne mine, så er jeg klar for å reise avgårde.

Været er nydelig, selv om det er bitende kaldt på natta.

11 minusgrader er ikke akkurat vårtemperatur, men når sola kommer fram blir det heldigvis litt varmere, selv om den ikke klarer å smelte så mye snø enda.

Vi har litt tid der vi skal, så vi skal nok rekke å rusle litt rundt og få tatt litt bilder.

Der er det vakkert, som dere skal få se litt senere i dag.

Jeg må bare huske å pakke med litt turklær for sceneklærne mine er ikke noe å gå på tur i, he, he….

 

HA EN STRÅLENDE TORSDAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

8 kommentarer
      1. Jeg tenker også denne i en sterk farge slik at den vises.🤩 Dette garnet har sterke farger man kan bruke.🧶
        Takk så mye!🎤🎸

      1. Kan tenke meg at du også liker den.🤗
        Den hadde nok vært herlig å hatt på seg på bilturene dine.🥰🧶

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg