Snart klart for påske i heimen

Selv om ikke Påskeharen stakk innom og bidro, ble det påskepyntet i heimen.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg har flydd rundt som en hvit tornado med vaskekost og støvklut.

Det manglet bare skautet og forkleet, så hadde jeg nok vært prototypen på en ekte vaskekjerring i dag.

Musikermannen bidro med å finne påskepynten som jeg trodde var på kvisten, men der var den sannelig ikke.

Etter litt tenking kom Musikermannen på at den hadde havnet ute i et av uthusene under oppussinga av kjøkkenet og stua.

Det ser ut til at jeg mangler en kasse, men det får så være.

Det ble nå både rent og litt påskepynt rundt omkring.

Liatorpbordet mitt har fått litt påskepynt under glassplata, men jeg fant ut at jeg ikke orket å lete gjennom julepynten etter lysene som jeg brukte i jula.

Nå er det tross alt blitt så lyst ute at det strengt tatt ikke trengs.

Copyright: Strikkekjerring

Hanefar skal få lov til å overvåke matlaginga på kjøkkenet i påska.

Men noe galing klokka 5 om morgenen får han holde seg for god til.

Det er jo noen høner rundt omkring i huset og fra kjøkkenbenken har han god oversikt over haremet sitt tenker jeg.

Han er trollgammel, så han er nok tatt ut av produksjon, men han kan nå få lov til å innbille seg at han er sjefen akkurat i påskedagene.

Copyright: Strikkekjerring

Her er ett annet eksemplar av arten.

Den er noe yngre og jeg tror den er litt mer vill i nikkersen.

Jeg har plassert den inne i kroken her slik at jeg kan holde ett lite øye med den.

Når jeg har vasket og pyntet er jeg ikke interessert i noe flaksing, kakling og roting.

Jeg har en mistanke om at det er mye tenåringshormoner som fort kan få utløp hvis man lar det få utarte seg, så det er best å holde denne litt i tøylene sånn med en gang, så den ikke tror at her er det fritt fram.

Copyright: Strikkekjerring

Påskedukene fant jeg og de er strøket og kommet på plass.

Påskegardinene derimot var et sørgelig kapittel.

Kappen hadde visst hatt et lite uhell og var havnet sammen med de gule dukene, så kappen var slett ikke hvit med gule kyllinger på, men mer sånn sykelig lysegul.

De små sidegardinene hadde visst ikke vært i samme vask for de var hvite og fine.

Her er jo ikke så mange å mistenke for den brøleren der her i huset siden det bare er 2 som trakterer vaskemaskinen.

Den mistenkte så temmelig skyldig ut, så det var ikke nødvendig med den store etterforskningen og advokatutgifter kan vi spare oss for i den saken.

Men jeg fant nå en helt hvit kappe, så nytt gardin ble det nå på kjøkkenet likevel.

Dog ikke med påskekyllinger på.

Copyright: Strikkekjerring

På lysfatet er det mer påskepynt og når jeg har fått sjekka hva Musikermannen har handla på butikken, så kan det hende at påskeegget får noe inni seg også i løpet av kvelden.

Nå skal jeg finne fram både strikking, kryssord og lesestoff og sjekke om det er kommet noe påskekrim på TV, mens Musikermannen tar seg en øvingsrunde sammen med spillkompisen i kveldinga.

En hel kveld hjemme er luksus, så etter en lang vaskesjau skal det bli godt å slenge seg på sofaen.

 

HA EN FIN START PÅ HELGA!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

22 kommentarer
    1. 🤣 Du skriver fabelaktig – takker for litt tiltrengt fnising og klukking 🐣.

      Nyt sofakvelden i lange drag !

      1. Takk så mye!🤗🐥🐣
        Nå skal kvelden nytes i reint hus, men ha et lite øye på de nyinnflyttede, så de holder seg der de skal.👌🏻🐥🐣
        Ha en nydelig kveld!🐥

      1. Den daten med sofaen ble både lang og god etter det skippertaket der.😅🐥🤩🐣👌🏻

    2. Veldig koselig å følge med på påskepyntinga di. Håper hanen klarer å styre seg, men kanskje er det du som vekker den i stedet 🤗 Spanjolene pynter ikke med gule duker, kyllinger eller påskeharer, slik vi gjør. Så da gjør ikke jeg det heller når jeg er her. 🙂

      1. Ja, det er ikke godt å si hvem som kommer til å være tidligst oppe av oss 2.😅🙈🐥
        Håper du finner litt påskekos i Spania også. Påskesol er du nok garantert å få.🤩🌞👌🏻

    3. Så koselig påkepyntet du har gjort det 🙂 Her blir det ingen ting…. bare kanskje gule blomster – og påskegodt! Lag deg og dere en god lørdag 🙂 klems

    4. God morgen, så koselig pynt. Jeg elsker å se påskepynten til andre. Det er så masse fint altså.
      Herlige farger og nå er det bare til å nyte kos og hygge og sikkert masse jobbing, kjenner jeg deg rett 🙂

      1. Det gjør jeg også.🐣🐥
        Det føles litt som å komme på besøk til hverandre.🐥🐣
        Jo, det blir nok mye jobb i påska, men det skal bli litt tid hjemme også.🤩👌🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg