ROSABLOGGER??

Man kan kanskje begynne å undres litt, siden jeg har strikket mye rosa i det siste, ha, ha…..

Copyright: Strikkekjerring

Nå er det på nytt rosa strikk på pinnene mine, så jeg vil tro jeg snart oppfyller kriteriene for en rosablogger, hihihihi…….

Nei, da. Det er nok heldigvis et stykke igjen dit, tenker jeg.

Men mer rosa strikk er det definitivt.

Nå et nytt par Mariussokker i rosa, hvit og lys rosa.

Samme farger som Selbuvottene jeg har strikket.

Mønster til sokkene finner du i Mariusboka eller i hefter hos Sandnesgarn.

Copyright: Strikkekjerring

I går ettermiddag fløy denne lille stakkaren inn i vinduet på karnappet med en kjempesmell!

Den lå strak ut med hodet ned og vingene utslått både vel og lenge, så jeg begynte å lure på om den hadde knekt nakken eller vingene.

Det må sies at jeg vasket vinduene dagen før, så du skal ikke se bort fra at den fikk så sjokk av de renvaskede vinduene at den smalt rett i det.

Jeg ser nå for meg at det kan komme flere fugler flaksende i vinduene og nå frykter jeg at det kan bli avisoverskrifter av dette.

Se for deg:

FUGLER AVGÅR VED DØDEN AV FOR RENE VINDUER!!!

Kan du tenke deg??!!

Det kan fort havne på TV2, NrK og i utenlandske aviser før man vet ordet av det!

Så advarselen er klar: IKKE vask vinduene for grundig!!

Fuglene kan ta sin død av det.

Og, ja!! Det gikk bra med fuglen.

Den var bare noe omtåket av sjokket, så den satt der helt stille ett par timer før den rådde med seg og fløy videre på sin ferd.

Jeg satt og fulgte med den så ikke kattene skulle se sitt snitt til å få enkel kveldsmat.

I bakgrunnen der ser dere hundebassenget til Tiara, som hun har hatt svært lite bruk for, siden det har regnet hele sommeren.

Muligens et kraftig bomkjøp av matmor, hi, hi…

Copyright: Strikkekjerring

Værvarselet for dagen i dag ser slik ut.

Oppe i høyre hjørne ligger varseltrekantene og det er så mange av dem at det er vanskelig å se hvor mange det er.

Vi er lovet opp mot 100 millimeter nedbør i dag og vind til kvelden, så det er stor fare for flom og ras.

Som om ikke det var nok, ble vi fri for mobildekning i går i 12-tiden og det vil si at det har vært drypp stille i telefonene våre etter den tid.

Det er veldig uvanlig for oss og vanskelig å drive bedrift uten mobilnett.

Det er ikke kommet i orden enda i dag, men vi får håpe de får reparert feilen i dag.

Jeg tenker mest på de gamle som bor her alene og som ikke har mulighet til å få gitt beskjed hvis de blir syke eller hvis noe alvorlig skjer, så jeg krysser fingrene for at alt går bra.

 

HA EN OMTENKSOM ONSDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

12 kommentarer
      1. Huff, huff!😱
        Man kunne jo håpe at det var sjokket over de rene vinduene ( som de ikke er vant til🙈)

    1. Hehe, du får meg til å smile så godt som du skriver. Helt utrolig at de ikke klarer å fikse feilen, vi er da i det moderne 2022. Hørte det på nyhetene eller mulig jeg leste det om trøbbel med dekning. Her regner det like jævlig om trøst finnes, trøsta er tynnslitt føl æ. Uansett ha en god onsdag og håper ryggen til T er i god bedring.

      1. Ja, det er enda ikke i orden, så det ser ut til å ta tid.🤔 De har jammen været sitt å jobbe i idag, så jeg misunner dem ikke.😅 Vi får håpe det ordner seg fort og ikke minst at det slutter å regne så inn i hampen!💦💦💦

    2. Tenkte på bl.a. dere da jeg så værvarselet på tv i går kveld. Håper dere ikke regner bort! Og at mobilnettet kommer tilbake veldig raskt! Jeg tror du kler rosa, men kanskje ikke å være rosablogger… Fint av deg å følge med sånn at den lille fuglen var trygg der den satt og hvilte. Tror jeg må fortelle samboeren at han gjorde en altfor god jobb med vinduene her for et par dager siden… hihi 😀

      1. Ja, det ser ut til at været treffer verst hos oss denne gang.💦💦Mobilnettet er fremdeles nede, så det er stille i telefonen.😅Ja, du får ikke klage hvis han slurver litt med vindusvasken.😅Det er for fuglenes skyld.🤣🤪

        1. Stille i telefonen er vel ikke så bra for businessen, men det ordner seg nok snart. Jeg klager aldri, uansett, for er jo så glad for at vinduene blir rene (eller renere) 😅 Må huske å si det om “for fuglenes skyld” 😉

          1. Nei, det er ikke så bra når kundene bare kommer til mobilsvar og vi ikke vet st de har ringt.😱Håper det ordner seg veldig snart.😅

            1. Håper kundene får en svarmelding som gjør at de ringer tilbake igjen? Krysser fingre og tær for at dere er tilgjengelige igjen straks, om ikke raskere!

              1. Det stod mange igjen etter at ferga sluttet å gå på grunn av været.💦 Vanligvis får vi melding når ferga ikke går, men når mobilnettet er nede kommer ikke meldinga fram og ingen når oss på telefonen og da måtte flere sove i bilene i natt, dessverre.💦 De som ikke trengte overnatting med en gang får vi heldigvis tak i nå.😅

    3. Lekkert, jeg er stor fan av ros og lilla – får aldri nok…
      Regn altså, noe så kjipt…………..
      Her er det sol og fint nå – men ikke så varmt som i Oslo og Drammen..rundt 20 grader her – jevn temp her i år..
      ..
      God kveld da 🙂 bra det gikk med lille fuglen…

      1. Elsker rosa jeg også💕
        Her har det kommet så mye nedbør at det er ikke til å tro og flom overalt.😱Det var bare å surre fast hagemøblene i går.😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg