Rever i fleng!

Det går i rever for tiden hos meg.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg har fått ferdig Revelua, eller “What does the fox say”? som ble populær i den tida Ylvisbrødrene hadde en stor hit med denne sangen.

Jeg har fått noen bestillinger og nå er den første revelua ferdig.

Det jeg ikke klarer å finne ut av, er hvem som har laget mønsteret til lua.

Jeg kjøpte mønsteret av en dame på Facebook, men mønsteret er ikke merket med hvem som har laget den og jeg klarer bare ikke å finne det ut.

Jeg fant en som ligner litt, men det er ikke den.

Hvis noen vet det, så tips meg gjerne, så skal jeg oppdatere innlegget her med link til mønsteret.

Min er strikket i litt forskjellig garn som passer til pinne 3.5 og 4 mm.

Noe superwash og noe Classic Alpaca for å få rette fargen på reven.

Nå skal det sies at jeg har strikket selve luen 2 ganger.

Da jeg var ferdig med den første, oppdaget jeg at lua ble altfor stor, så da var det bare å rekke opp og begynne på nytt igjen.

Musikermannen sa at han var svært glad for at han ikke strikker.

Hadde han måtte rekke opp igjen en hel lue, hadde han blitt så forbannet at han hadde sluttet å strikke, ha, ha…

Copyright: Strikkekjerring

Jeg fortsetter med revestrikking, men nå er det DENNE 

jeg holder på med.

Jeg har lagt opp i Alpakka Wool. Et nydelig garn å strikke med og det blir mykt og godt rundt halsen.

Copyright: Strikkekjerring

Hvordan går det så med kjøkkenet?

Jo, i går fikk vi jobbet det meste av dagen, så da vistes det faktisk.

Men denne døra her holdt på å gjøre Musikermannen splitter pine gal.

Det er altså en integrert oppvaskmaskin og det vil da si at fronten er lik resten av kjøkkeninnredningen.

Beklager dårlig bilde som ikke viser fargen riktig.

Det er på grunn av et vindu over her som gjør at dagslyset gjør at fargen ikke blir riktig.

Vel, tilbake til døra.

Den skal altså skrus på noen deler som man så skal hekte på fronten på oppvaskmaskinen og deretter skrus fast i siden.

Egentlig fulgte det med en pappmal som man skal legge på innsiden av døra slik at man kan merke av hvor skruene skal sitte.

Men den malen må vi tydeligvis ha kastet da vi pakket opp oppvaskmaskinen, så da var det til å måle og beregne.

Det er ikke lett skal jeg bare si deg!

Man må også måle nøyaktig hvordan oppvaskmaskinen står inni benken og på utsiden skal døra være like høy som resten av innredningen.

Der er jeg pirkete og vil ha det nøyaktig og Musikermannen kunne jo ikke annet enn å være enig når han så det var skeivt.

Det ble mange runder av og på med døra og til slutt var tålmodigheten til Musikermannen tynnslitt og ut kom det nordnorske ord som ikke egner seg på trykk.

Jeg måtte hinte frampå om at hvis jeg hadde satt på opptak nå, kunne vi nok spilt inn Saltdalskassetten på nytt, ha, ha…

(For de som ikke husker det, så var det altså en mann fra Saldal som skulle reparere vaskemaskinen hjemme og plagdes noe inn i granskauen med kona som kom med stadige innspill)

Nå er døra kommet på og den er bein nok, tenker jeg, hi, hi…

Da det var gjort, mente jeg at vi trengte oss en god lunsjpause før vi brøt igang med noe mer.

Musikermannen var ikke tungbedt, kan dere skjønne.

Copyright: Strikkekjerring

Kjøkkenet vårt er ikke så stort.

Derfor er det viktig for meg at det er innredet på en måte slik at det meste er tilgjengelig i nærheten av der man trenger det.

I går fikk vi også på plass den integrerte stekeovnen og mikrobølgeovnen og til høyre for den har vi fått på plass det integrerte kjøleskapet.

Det gikk betydelig lettere enn oppvaskmaskinen, heldigvis.

Jeg tror ikke temperamentet til Musikermannen hadde tålt en ny runde med å plages.

Nå er det jo jeg som har bestemt at vi skal ha alle hvitevarer integrert, så jeg er nok den skyldige på merarbeidet på kjøkkenet.

Det hadde jo vært betydelig enklere å bare satt på plass en oppvaskmaskin og et kjøleskap og komfyr, men nå når jeg endelig skulle få bestemme kjøkken selv, ville jeg ha det skjult, siden jeg synes det er penest.

Musikermannen overlater fullt og helt til meg å bestemme farger, innredning og interiør.

Han vet at vi har ganske så lik smak, så han konsentrerer seg heller om å bidra på det praktiske.

Helt greit for meg i grunnen.

Jeg har prøvd å involvere ham, men jeg får bare “det der kan du bestemme” til svar, så det er bare for meg å finne ut hva vi skal ha.

Nå blir det en ukes pause på oppussingsfronten, for denne uka er fylt av helt andre gjøremål, men det skal jeg fortelle mer om senere.

Men det blir sikkert ferdig før jul, ha, ha…

 

HA EN MAGISK MANDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Reve lua er populær, men hvem som laget oppskriften vet jeg ikke. Kjøkkenet ble lekker. Har skjult micro ovn, og oppvaskmaskinen. Gryteskapet kan jeg svinge ut så jeg får tak i kasseroller og stekepanner. Før var det sånn at halve meg var inne i skapet. Den historien om han med vaskemaskinen har jeg flirt sånn av. Ja, de saftige glosene kan man. Ha en fin uke.

      1. Jeg tror kjøkkenet blir bra når det bare blir ferdig en gang.😅Det er så mye annet som også skal gjøres. Ja, de skapene som man ikke kommer seg inn i, er ikke så kjekke.😂 En flott høstdag ønskes deg.☀️🍃🍂

      1. Ja, de er populære disse luene.🤗🧶
        Jeg gleder meg veldig til alt er ferdig og kjøkkenet kan tas i bruk.🤩

    2. Så artig lue og hals. Jeg kjenner jeg begynner å bli klar til håndarbeid igjen snart jeg også. Det er bare å lete frem garn og pinner eller heklenål i noen av eskene her. Tror jeg skal prøve å la være å kjøpe noe før jeg har sett hva jeg har 😁
      Kjøkkenet deres blir kjempefint 🥰
      Ha en fin mandag 🥰

      1. Det blir sikkert deilig når du kan sette deg ned og kose deg med håndarbeid i den nye leiligheten og du finner tingene dine.🤗😅 Du har sikkert et aldri så lite lager du også.🙈🧶

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg