Nytt prosjekt

Restegarnet skal også brukes og i dag har jeg sortert litt farger ute i sola.

Det skal nemlig hekles en ny restegarnsmatte.

Copyright: Strikkekjerring

Her er det hummer og kanari av farger og kvaliteter, men det skal bli kult til det nye rommet, som skal få et helt spesielt navn.

Det kan jeg ikke røpe riktig enda, men det er under produksjon, hi, hi…

Dagen har vært brukt til å gjøre ferdig et prosjekt jeg har jobbet på en stund, så noen timer på kontoret har det blitt.

Innimellom har jeg bakt kakebunner og loff til en konfirmasjon som skal være hos oss i helga.

I morgen skal det meste av mat og kaker lages, så den dagen blir nok lang.

Copyright: Strikkekjerring

Både hunden og mors sjøl har fått luftet seg i finværet.

Vi er også i full gang med maling på den nye rommet, men innimellom må malingen få tid til å tørke.

Vi har også arbeidsfolk som bor hos oss som skal ha frokost og middag, så det er alltid nok å gjøre, selv om de fleste kanskje nyter fridagen i dag.

Copyright: Strikkekjerring

Været er fint og temperaturen er også bra, så det meste har sprunget ut i en fei nå.

Hvis dere ser øverst i toppen på syrinen min, så ser dere at det er kommet knopper. Tenk om den begynner å blomstre før vi bikker juni, da!

Det har aldri skjedd før hos meg.

Vanligvis blomstrer den rundt sankthans.

Nå skal jeg gjøre litt indretjeneste i heimen, for det ser jeg trengs.

 

ØNSKER DEG EN NYDELIG VÅRKVELD!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

10 kommentarer
    1. Det prosjektet så herlig ut, likte disse fargen sammen – blir nok en fin matte/teppe.
      Du står på og jobber….håper du får slappet av litt når kvelden siger på… 🙂

      1. Ja, jeg tror den blir perfekt til det nye rommet.🤩Håper det blir som jeg har tenkt. Ja, har litt mange baller i luften for tiden.😅

      1. Jo, det er travle dager nå, men det må vel bli litt bedre etterhvert.😅
        Ja, jeg håper matta blir som jeg har tenkt.🤩🧶

    2. Oj,så spennende prosjekt. Nå satte du meg på noe……igjen!:))) Du skjønner,jeg sjekka mitt eget restegarnslager idag, å nå vet jeg hva jeg skal bruke det til. Men har du oppskrift du kan linke til,kanskje? Eller tar du det bare sånn på måfå?

      1. Jeg tar det nok litt på måfå. Legger den på gulvet av og til for å se om det må økes mer eller mindre og hekler noen omganger av og til uten økninger.🧶

        1. Tusen takk.<3 Jeg kom over ei oppskrift i dag tidlig på restegarns teppe der det økes 8 masker pr runde. Teppet heter No wool left behind, designet av Johanna Lindahl. Gratis oppskrift. Du kan jo sjekke det ut.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg