Ned til siste centimeter

Utfordringen med restegarn, er hvordan du skal få brukt opp absolutt alt.

Copyright: Strikkekjerring

Her har jeg strikket ferdig skjerfet jeg begynte på.

Jeg planla i-cord kant og tenkte at jeg hadde nok garn til det, men da jeg var kommet halvveis i avfellingskanten, så jeg at det var for lite garn.

Da var det bare å rekke opp og felle av på vanlig måte.

Kanten ble ikke sånn som jeg hadde tenkt, men det er jo ikke så lurt å gå til innkjøp av ett nytt nøste, så da ble det vanlig avfelling.

Kanten krøllet seg litt, men med litt hard damping, måtte den overgi seg og legge seg flatt.

Mønsteret som er brukt til dette skjerfet, er gratis og du finner det

HER

Copyright: Strikkekjerring

Skjerfet skal egentlig strikkes i Air og i oppskrifta står det at det skal gå med 50 gram garn.

Siden jeg hadde 61 gram igjen, tenkte jeg at det måtte være nok, men det rakk ikke helt.

Det kan godt hende at Air har litt flere løpemeter enn Big Delight og da blir det jo ikke nok.

Jeg hadde litt garn igjen da jeg felte av, så hva gjør man så med det?

Det er jo gjerne her det stopper opp litt.

Hva skal man gjøre med de siste centimeterne av garn.

Kaste det i søpla og glemme det?

Copyright: Strikkekjerring

NIX!

Da gjelder det å ha et restegarnsprosjekt liggende hvor man kan få brukt opp selv de minste restene.

Jeg har noen bestemorsruter klare i samme garntykkelse, så da kunne jeg hekle inn de siste centimeterne med garn.

Jeg prøvde først på en rute hvor jeg hadde heklet noen flere runder.

Det ble det for lite garn til, så da måtte jeg finne en som var mindre og der ble det akkurat passe garnmengde til en runde rundt.

Nå har jeg faktisk brukt opp alt restegarn etter alle prosjekter i år.

Ikke ett eneste gram er blitt lagt til lagring.

Men lageret mitt er stort altså, så jeg trenger fortsatt å slanke det veldig mye mer.

Nå skal jeg se gjennom kassene mine og se hva jeg finner av restegarn i Sterk.

Jeg fikk lyst til å strikke ett par sokker og da må jeg se om jeg finner noe som kan være nok til det prosjektet jeg har tenkt å lage.

Hvis ikke, får jeg finne på noe annet eller se om jeg har annet garn som kan brukes i stedet.

På Østlandet er det skogbrannfare, mens vi holder på å drukne i regn.

Jeg skal innrømme at jeg holder på å bli litt værgal nå.

Jeg har mange prosjekter som skulle vært gjort ute, men dagene går og været er ikke blitt noe bedre, så da får jeg ikke kommet i gang.

Jeg har rikelig å gjøre innomhus også, så det er ingen fare for at jeg blir arbeidsledig.

I dag og de neste dagene har jeg masse kakebaking som skal gjøres.

Det er flere storfeiringer på gang som har bestilt kaker, så da skal jeg bake mange kaker de neste dagene.

 

NYT ONSDAGEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

9 kommentarer
    1. Jeg synes du er flink til å bruke opp garnrester:)
      Det er stopp her hos meg for skuldrene har sagt opp:)
      Regn har vi også rikelig av…
      Ha en fin dag:)

      1. Det er godt å få brukt opp restegarnet med en gang.🤗
        Får håpe den skulderen din bedrer seg snart.🥰
        Vi får håpe regnet gir seg snart.👌🏻

    2. Du er så flink og få unna restegarnet. Mange smarte ting man kan lage. Været rår vi ikke over, men jeg håper nå at man kan få litt sol og varme. Det er surt og kaldt og vått.

      1. Tusen takk Amy!🤩🤗
        Den var kjempefin og jeg er sikker på at flere kunne ha bruk for denne fine oppskrifta til restegarnssokker.🧶🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg