Lys i tunnelen?

De siste ukene har det vært snø og regn om hverandre med vind og kulde.

Jeg var oppe kl 6 i morges og da måtte jeg kjappe meg ut og ta bilde av dette lysfenomenet på himmelen.

Copyright: Strikkekjerring

Et lite gløtt av sol!

Er det lys i tunnelen?

Det var jammen bra jeg kjappet meg og tok bilde for like etterpå begynte det å regne, igjen…

Så nå øser det ned, men det er lovet opphold i ettermiddag.

Da blir det om å gjøre å kjappe seg ut for i morgen skal det regne igjen og det skal det fortsette med helt til hvertfall 16. mai, hvis vi skal tro på værmeldingen.

Copyright: Strikkekjerring

Det er ingen fare for at vi får vondt i ryggen av hagearbeid hos oss, men HVIS det kommer finere vær, må jo alle løpe ut og holde på både natt og dag for å fikse opp i vinterens elendighet ute.

Og AKKURAT når man har tatt fram hagemøblene og skal sette seg ned og ta en liten pause, så kan du være helt sikker på at det begynner å regne igjen.

Slik løper vi nordlenninger inn og ut og fikser og ordner, for vi har jo troa på at det snart, snart kommer 2 måneder med sol og varme og DA skal vi sitte i solveggen og kose oss dere!

Evig optimister er vi hvertfall. Det skal vi ha!

Jeg tror faktisk at vi til tider er et litt eget folkeslag som har drømmer og fantasier som ikke alltid har helt rot i virkeligheten.

Vi husker jo den ENE dagen hvor sola skinte i fjor og når vi forteller det så er dagen blitt til en uke og neste år til hele sommeren.

Joda, vi har det med å smøre tjukt på og fremheve det vi har å fremheve.

Hvis det hadde fantes en Optimistpris, så hadde den nok gått til Nordlenningene. HVERT eneste år!

Det er ikke måte på hvor fint vi har det og hvor lange sommere vi har! Lyst hele døgnet og vi fisker småsei i midnattsola og spiser småseiferskfisk til nattmat HVER eneste natt, hele sommeren.

Hagene våre er blomstrende oaser og gulrøttene vi sår hver vår blir til giganter som mannfolkene ivrig sammenligner med sine edlere deler og som vi må høste tidlig i august, siden de ikke har mer jord å vokse i.

Når det viser seg at blomstene er knekt av vind og regn og gulrøttene bare ble så tynne og små at mannfolkene ser på dem med gru og ikke vil vedkjennes sammenligningen, er vi fremdeles evig optimister for til NESTE år, ja da blir det både roser og gulrøtter vi kan skryte av i en mannsalder!

 

ØNSKER DEG EN OPTIMISTISK ONSDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

17 kommentarer
    1. hahaha herlig innlegg 😀

      Og nydelig bilde med solgløtt 🙂 Det som er godt er at nedbøren kommer som regn og ikke som snø!

      Lag deg en fin fin onsdag 🙂

      1. Jada, som de optimistene vi er, så tar vi imot alle slike framskritt med stor glede.🤩😂Vi kan alltids trøste oss i juli når det regner som verst og si: Jaja, vi skal være glade for at det ikke er snø som kommer ned.❄️En fin onsdag til deg.🌸

      1. Hahaha😂🤣
        Jo, jeg har sett den videoen.😅Jeg har en bror som bor i Narvik så gjett om jeg får servert de vitsene der.😂
        Optimismen kan ingen ta fra oss. Vi er vanvittig tålmodige og tror alltid at NÅ snart blir alt så veldig mye bedre.🤩

    2. Haha, herlig! Å være ukuelig optimist kan komme godt med på mange områder! 😉
      Fantabulastiske bilder av morgenens lysfenomen! 🤩

    3. Veldig bra skrevet. Ja hva er vi egentlig laga av vi i nord som tåler så mye uten å knekke helt…det må være et seigere materiale som ikke er lett å “slite/knekke av” i allefall. Hva er ikke godt å si🤗
      Tenker at det lille solgløttet du så gjorde dagen din atskillig lysere og lettere…evig optimistisk er bare fornavnet.🤣

      1. Ja, det bare spørs om ikke det kan være seige seljekvister vi er lagd av. De knekker jo aldri.😅
        Det gjorde ssg med et lite solgløtt i dag. Det trengte vi alle sammen.☀️☀️

      1. Vi er sikkert ikke riktig vel bevart vi som bor her, men det driter jeg i.😅😂Da kan jeg godt være litt gal for flytte det gjør jeg ikke!🤩🤣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg