Lekre restegarnssokker – Gratis oppskrift

Tips til hvordan vi skal få brukt opp restegarnet, trenger vi jo alltid.

Copyright: Deborah Tomasello

Her har jeg fått et fint tips av en av mine fine lesere, Amy.

Tusen takk skal du ha!

Det er veldig fint og morsomt å få så fine ideer til hva man kan lage av restegarnet av dere som leser bloggen.

De fleste har nok fått med seg at jeg driver og slanker litt av garnlageret mitt og da blir det jo en del restegarnsstrikk også.

Som dere ser er ikke disse to sokkene like i fargene.

Men hvem har sagt at sokkene skal være like?

Når man bruker restegarn, synes jeg ikke det gjør noe om det ikke er helt likt på begge sokkene.

Hvis dere ser etter, så ser dere at det er brukt samme farger på begge sokkene, men de har fått forskjellig plassering.

Det gjør også at de hører sammen.

Mønsteret er likt på begge sokkene, så det skal ikke være så altfor vanskelig å skjønne at de hører sammen når man skal sortere sokkene etter vask.

Mønsteret er også helt gratis, så det er bare å laste ned og finne fram litt restegarn.

Du har sikkert litt liggende du også?

Oppskriften er på engelsk, men det har ingenting å si, siden du her følger diagrammene som er blitt laget.

Copyright: Deborah Tomasello

 

MØNSTER: FRATERNAL TWINS

GARN: RESTEGARN AV TYNT SOKKEGARN ELLER LITT TYKKERE

PINNER: 3.25 MM

STØRRELSER: 4 FORSKJELLIGE STØRRELSER TIL DAME OG MANN

 

I natt har snøen jobbet seg godt nedover fjellsidene og i går kveld snødde det helt ned til bakken.

Vi får håpe den Pinseria snart gir seg.

Den har hengt i lenge nå, så vi trenger litt bedre vær.

Jeg skal starte dagen med å rydde opp i enda flere svindlere som gir seg ut for å være oss og som nå sender ut nye meldinger om premier til de fine følgerne våre.

Facebook gjør åpenbart ikke en dritt, så det hjelper ikke noe å rapportere dem.

Det er grenseløst irriterende og tar fryktelig mye tid.

Jeg har en del andre tidsfrister jeg må nå i dag, så det er ikke noe kjekt å måtte bruke tiden på å rydde opp etter svindlere.

De gir seg bare ikke.

Arbeidsdagen er godt i gang og det er mye som skal gjøres i dag også, så det hadde vært fint om svindlerne kunne tatt seg et ærlig arbeid de også i stedet for å prøve å jukse til seg penger ulovlig.

Lediggang er rota til alt ondt sies det.

De kunne fått lov til å komme å jobbe sammen med meg en stund.

Da tenker jeg de skulle fått noe annet å tenke på enn juks og fanteri!

 

HA EN SVINDELFRI DAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

19 kommentarer
    1. Eg føler virkelig med deg. Det må ta både tid og ikkje minst krefter å skal overvinne det pakket der. Blir rasende på dine vegne.
      Herlig sokkeoppskrift. Blir ikkje sokker fra mi hand. Eg er stadig på jakt etter lueoppskrifter med mønster som eg kan bruke opp en del restegarn. Her var jo fleire mønster, lagra den.
      Håper du får en fin dag og får stoppa krapylet.

      1. Det tok mye tid.😅
        Så snart jeg hadde rapportert og blokkert 1 side, tok det bare noen minutter, så opprettet de en ny.😱

    2. Sånne svindlere….. ja hva jeg mener egner seg ikke på trykk.
      Politianmelde? Uten at det vel hjelper stort det heller. Sikkert vanskelig å finne ut hvem som står bak.

    3. Jeg klarer ikke å fatte og begripe hva som får folk til å drive “hællvet” på den måten der? Men dessverre ser man jo at det popper opp svindlere over alt 😔
      Skikkelig kult mønster, forresten 🤩
      Det er snø og juni-vinter her også ❄️ men håper dagen din blir god, tross alt ☺️🌞🌸

      1. Det hadde vært bedre å kunne benyttet deres ekspertise på ærlig vis.
        Det hadde nok alle vært tjent med.🤬😨
        I dag er det heldigvis litt bedre vær, selv om det slett ikke er varmt.😅
        Nyt fredagen i nord.🤩

    4. Så koseligt når tips blir så godt modtaget 😀 H, at du får ryddet op i svindlerne, som er en pest på nettet 🙁 Ha en god dag <3

      1. Ja, det gir veldig mye ekstraarbeid og de oppretter helt tiden nye falske profiler like fort som man får dem slettet, dessverre.😨

    5. Så artige sokker! Gjør ingenting med forskjellige farger når de er så fine 🙂
      Veldig kjedelig med slike svindlere. Er jo så vanskelig å få bukt på det. Blir vel bare mer og mer av sånt 🙁
      Ønsker deg en god dag oppi alt, av svindel og snøvær 🙂 <3

      1. Så lenge mønsteret er likt, kan sokkene gjerne ha forskjellig farge.🤗🧶
        Begynner å bli veldig lei av svindlere som stadig oppretter nye sider med våre bilder og navn og utretter mye krøll.🤬

    6. Kule sokker! Det ble flott med like farger som er ulikt plassert. 😀
      Jepp, mye sannhet i uttrykket “lediggang er rota til alt oldt”.

      1. Det er absolutt stilig!🤩🧶
        Får håpe jeg slipper å bruke like mye tid på svindlere i dag.🤬😨

    7. Nope, sokker trenger absolutt ikke å være like. Jeg syntes det bare er kult jeg når de er forskjellige. Forresten har du forsøkt å strikke banansokker noen gang? Jeg hadde ikke hørt om det før for noen uker siden, da ei jeg strikker sammen med holdt på med det. Veldig praktisk for oss som ikke liker å strikke hæl 😉 Håper du får en fin torsdag, klems 🤗

      1. Banansokker har jeg prøvd, ja.🤗👌🏻
        De sitter utrolig godt på, selv uten hæl.🤩🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg