Latex + Strikking = Sant <3

Hva er så dette da??

Copyright: Strikkekjerring

Og hva har latex med strikking å gjøre??

Ganske så mye faktisk!

Latex er faktisk et helt genialt stoff å bruke til strikking.

Har du kanskje en trapp i huset??

Det har vi og opp gjennom årene har ungene løpt opp og ned trappa tusenvis av ganger.

Det har hendt at de har falt i trappa og slått seg, men heldigvis ikke noe alvorlig.

Copyright: Strikkekjerring

Det er ikke til å komme bort fra at strikkede sokker og tøfler kan være ganske så glatte, så det er fort gjort både for barn, eldre og oss voksne å gli og falle å slå oss, så da er latex under sokker og tøfler rett og slett genialt.

Copyright: Strikkekjerring

Her har jeg strikket et par tøfler som jeg har tovet og hatt latex under.

Det jeg bruker heter Sock Stop og fås kjøpt blant annet hos Panduro.

Det er flytende latex som man sprøyter på i små prikker eller annet mønster.

Så skal det tørke i 24 timer før tøflene eller sokkene er klare til bruk.

Smart hva??

Dette kan brukes til vanlige sokker og tøfler av bomull eller andre stoff også.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg har strikket disse tøflene etter eget hode og synes de har en fin passform.

Er det noen som har interesse av at jeg skal få skrevet ned mønster på disse?

De er enkle å strikke.

Si fra hvis det er noen som kan tenke seg mønster på disse, så skal jeg se om jeg ikke kan få notatene mine til å bli nor forståelig, hi, hi…

I løpet av natta fikk vi endelig mobildekningen tilbake, etter å ikke hatt dekning i nesten 2 døgn.

Takk og lov!

Og ja, vi har absolutt tapt penger Telenor!

Siden det ikke var mulig å få tak i oss på telefon, var det dessverre mange som prøvde å ringe oss for overnatting, men ikke fikk svar naturlig nok.

Det er tragisk at vi ikke har et nødnett når vi er kommet i 2022.

Det absolutt verste er jo hvis noen hadde blitt alvorlig syke og ikke hadde klart å tilkalle hjelp.

Vi får inderlig håpe at så ikke har skjedd og særlig for de som er gammel og bor alene, føles det veldig utrygt å ikke komme fram på telefon.

De færreste har fasttelefon i disse dager.

I går hadde vi også et fryktelig vær!

Masse vind og enormt med nedbør.

Jeg måtte stadig vekk innom på jobb for å se siden brannalarmsystemet laget varsler i hytt og pine og da kan det bli stående å ule eller pipe i ett kjør.

Når man har overnatting er det påbudt å ha adresserbart brannvarslingssystem, naturlig nok, og da kan jeg bli oppringt midt på natten for at en alarm går av.

Da er det bare å komme seg opp og sjekke hvilken alarm som er gått av og tilbakestille brannvarslingssystemet og selvfølgelig sjekke at det ikke brenner noe sted.

Heldigvis er det som oftest falsk alarm.

I dag er det fremdeles vind og regn, men ikke så ille som i går.

Visstnok har det ikke regnet så mye siden år 1900 som i går.

 

HA EN TØRR TORSDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

16 kommentarer
    1. De tøflene så virkelig gode ut. Ja takk, ta gjerne å legg ut oppskrift på de. <3
      Ha en strålende flott dag!

      1. Flott!🤗
        Da skal jeg få skrevet ned noe forståelig, som kommer i ett eget innlegg.🧶
        Ha en fin dag!🌸

    2. Dere har virkelig hatt mye vær! Og problemer i den forbindelse også. Bra mobilnettet er tilbake. Jeg fikk forresten ikke til å svare på den siste kommentaren din i forrige innlegg. Kanskje har begrensninger på max antall svar på kommentarer under innstillinger?
      Kult med egenproduserte sklisokker! Genialt!

      1. Ja, det har virkelig vært helt ekstremt med regn nå.💦💦Oj! Jeg får se om jeg finner ut av det. Kan hende det er noe jeg kan gjøre under innstillingene. Jeg får ta en titt og se om jeg finner ut av det.🤗 Ha en riktig fin kveld!🦋

        1. Du finner nok ut av det. Tror det vanligvis stopper etter fem kommentarer frem og tilbake, som kanskje normalt er nok 😀 Fin kveld til deg også! 🤗

    3. Har strikket tøfler og hadde latex under. Men de datt av. Får smøre på nytt. Har et par i garderoben så venninna mi har på beina når ho er her, et par i vogna. Ene barnebarnet har også fått. Skitværet er kommet hit. Kaller det verkevær. Ha en fin dag.

      1. Ååå, jeg får håpe disse sitter fast en stund.🙏🏻😊Men det går nok fint å ta på nytt hvis det skulle ramle av etterhvert. Her har det vært ekstreme nedbørsmengder og bakken er våt fra før så den klarer ikke å ta unna nedbørsmengdene. Ha en fin kveld!🤗

    4. Vi er veldig sårbare når vi bare har mobiltelefoner når nettet blir borte, men heldigvis så skjer det ikke så ofte eller…. Jeg har aldri tenkt på å bruke lateks under strikketøfler, men fungerer det så de ikke blir så glatte er det jo perfekt. Ha en fortsatt fin torsdagskveld, klem 🤗

      1. Ja, det er jo irriterende og tungvint å ikke ha mobilnett, men verst er det jo at de er fare for liv og helse. Mange bor alene og et godt stykke unna andre mennesker, så mobilen er tryggheten deres.🤗

    5. Ah! Må le litt…. for det første jeg tenkte når jeg så bildet, var en flott genser med perler i seg 😀 Takk og lov at det er falsk alarm….
      Og det veret— ja det er ikke noe å snakke om lenger snart 🙁

      Lag deg en fin ny dag og kanskje kommer sola frem?

      1. Ja, det er ikke så lett å se på bildet hva det er.😅😂
        Det regner fremdeles, men det er lovet opphold utpå dagen, så da skal vi være fornøyde.🤪
        En fin fredag til deg.🌸

    6. Hei, de tøflene så fine ut, kan tenkte meg å strikke de ☺. Har ikke prøvd med lateks under, det var lurt.
      Ha en fin dag ☺

      1. Takk for det.🤗
        Jeg skal få skrevet ned et mønster og legge ut i løpet sv noen få dager.🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg