Klar for feiring av 17. mai

Etter en lang shoppingrunde og henting og bringing av Minstemann, fikk jeg vasket og pyntet litt til 17. Mai.

Copyright: Strikkekjerring

I år kan vi like godt starte feiring litt tidlig synes jeg.

Vi har mye å feire.

Det er tross alt 3 år siden sist vi feiret 17. Mai og Musikermannen har sagt at i år skal han virkelig slå ut håret.

(Jeg lurer spent på om han skal få seg hair extensions)

Denne helga er det jo også Eurovision Song Contest, eller Grand Prix som vi gamlinger sier, og da passer det jo også fint å ha litt nasjonalfarger fremme.

Men aller viktigst er det faktisk at vi er så heldige at vi bor i et fritt land og det er slett ingen selvfølge.

Copyright: Strikkekjerring

Blomster hører med til feiringa.

I år tror jeg det er ekstra mange som har tenkt å feire for i dag har ikke telefonen stått med folk som vil bestille kaker og mat til 17. Mai.

Jeg måtte til slutt si nei, for jeg har også en del dugnadsmat og dugnadskake å levere, så jeg rekker ikke over mer.

Døgnet har ikke flere timer i mitt liv heller, ha, ha…

Copyright: Strikkekjerring

Jeg gleder meg til en fin feiring sammen med familie og alle ungene som skal være hjemme.

Det er ikke helt lett å få til siden de også har jobb denne dagen og de går skiftarbeid, så vi må feire når det passer for dem.

Copyright: Strikkekjerring

Nytt balkongflagg er også kjøpt inn, siden det nordnorske været hadde gjort jobben sin med det forrige vi hadde.

Og ja!

Jeg var jo på blomsterbutikken sammen med Musikermannen i dag.

Copyright: Strikkekjerring

Som dere ser så var han med inn.

Jeg så forresten flere mannfolk som holdt fortet ute i bilene mens madammen var inne og handlet.

De som har unger husker helt sikkert at trusselen til ungene hvis de ikke oppførte seg inne på butikken, var at da måtte de sitte i bilen mens man var inne og handlet.

Jeg regner med at det var det som hadde skjedd med de mannfolkene som satt der.

De hadde sikkert slått seg vrang og blitt jaget ut i bilen.

Musikermannen kunne derfor stolt som en hane bære ting og tang ut av butikken, siden han tross alt ikke hadde blitt jaget ut i bilen.

Det skal sies at han prøvde å slå seg vrang med det samme han kom inn i butikken og begynte å snakke om at han fikk så fryktelig vondt i føttene av skoene han hadde på seg.

Da sa jeg at det jeg ikke skjønte hvorfor han tok på seg de skoene da og satte opp farten litt slik at han sakket akterut noen meter.

Siden det var så mye folk i butikken, anså han det nok litt dumt å begynne å slå seg skikkelig vrang der inne, så han holdt ut til jeg hadde funnet det jeg skulle ha.

Det var egentlig ikke så mye, så han var vel fornøyd da vi kunne dra videre til Monter og Europris.

Da hørte jeg ikke noe mer om at han hadde vondt i føttene av skoene.

Merkelig!

 

ØNSKER DERE EN STRÅLENDE FIN 17. MAI HELG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

6 kommentarer
      1. Det syns jeg også vi skal gjøre i år.🇳🇴🎉
        Det er slett ingen selvfølge at vi har det likt til neste år. Det har vi fått lære de siste årene.🇳🇴

    1. Herlig at dere er godt i gang med feiringen, masse fin pynt her ja! Får titte litt rundt i morgen jeg og se om jeg finner noe..
      Herlig historie og bra gubben er med inn tenker jeg! Fin kveld videre….💛

      1. Fant masse fint til en billig penge på Europris og Nille.🇳🇴Slike ting som bare skal være noen dager orker jeg ikke å bruke så mye penger på, men det er morsomt å gjøre litt ut av feiringa i år.🇳🇴

    2. Hipp hurra 🇧🇻
      Det er godt å bo der vi bor 🎉🎈

      Du har gjort mye klart til helga og 17. Mai. Godt med alt som er gjort 😁 Og koselig ikke minst.

      1. Ja, i år kjennes det litt ekstra godt at vi kan feire 17. mai i et fritt og trygt land.🇳🇴🇳🇴🇳🇴

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg