Klar for en Påskekakeoppskrift?

I denne fine påskesola, er det lett å bli inspirert til å bake en Påskekake.

Copyright: Strikkekjerring

Nå er det jo ikke påske riktig enda, men denne kan du faktisk legge i fryseren om du vil.

(Hvis du klarer å gjemme den unna da…)

Det er en Suksessterte med moccakrem og påskeegg.

Smør på flesk muligens, men det blir gode smaker sammen.

Oppskriften min kan jeg dele med dere.

 

Mandelbunn:

4 egg

2 dl sukker

200 gram mandler

1 ts vaniljesukker

 

Sett stekeovnen på 160 grader.

Pisk stiv eggedosis av egg og sukker.

Mal mandlene.

Vend inn malte mandler og vaniljesukker i eggedosisen.

Ha bakepapir i bunnen av en kakeform og ha røra i forma.

Stekes i ca 40 minutter.

Avkjøl.

 

Gulkrem:

4 eggeplommer

1 dl sukker

1 dl fløte

1 ts vaniljesukker

100 gram meierismør

 

Kok opp eggeplommer, sukker og fløte.

Ikke ha for sterk varme slik at det blir svidd.

La det koke til det begynner å tykne.

Trekk kasserollen av plata og ha i vaniljesukker og smør i små terninger.

Rør godt.

Avkjøl til kremen er blitt ganske tykk.

 

Sett mandelbunnen på et fat og ha kakeringen rundt kaka.

Ha gulkremen på kakebunnen og pynt med drageegg.

La stivne.

 

Moccakrem:

3 dl fløte

1 ss pulverkaffe

150 gram lys kokesjokolade

 

Kok opp fløte.

Rør inn pulverkaffe og ha i kokesjokolade i biter.

La stå noen minutter.

Rør godt slik at kokesjokoladen smelter.

Avkjøl. Gjerne til neste dag.

Pisk opp moccakremen med håndmikser slik at kremen blir stiv.

Ha kremen i en sprøytepose og sprøyt rundt kanten på kaken.

La kremen stivne litt før du serverer kaken.

 

LYKKE TIL!

 

Copyright: Strikkekjerring

Det ble en kjapp lunsj ute i dag og da ble det også årets første strikking ute.

Tiara følger med at jeg ikke mister maskene og strikker feil.

Så får vi håpe det blir mange fine stunder ute i år.

Copyright: Strikkekjerring

Ikke nok med at Musikermannen mener han er interiørdesigner.

Nå har han visst fått for seg at han er en skikkelig rockestjerne også.

Da jeg kom hjem fra jobb hadde han nemlig knekt halsen på en gitar.

Hva som hadde gått for seg i stua mens jeg var borte, er det kanskje like greit at jeg ikke vet noe om,

men gitaren vitner om at det må ha gått noe vilt for seg i inngangen til helga.

Men en “halsbrekkende bevegelse” må det ha vært.

Ellers kunne jeg ikke finne noe som var knust, men det er jo mulig han har fjernet eventuelle andre spor før jeg kom hjem.

Det må vært litt av en rockekonsert som hadde foregått siden halsen var knekt av og strengene var borte.

Men dere skal ikke se bort fra at det gir ham en gylden mulighet til å kjøpe en ny gitar.

Da skal jeg minne ham på de 3 gitarene som han i forrige uke lurte til gårds, selv om han tror jeg ikke har lagt merke til det.

Sukk!

Jeg er sikker på at det er enklere å gjete en hel saueflokk enn å følge med alle krumspringene den mannen der finner på.

 

RIKTIG GOD FREDAGSKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

10 kommentarer
      1. Veldig kjekt å ha i fryseren og den tiner jo fort.🤗👌🏻
        Du finner sikkert noe annet godt å bake til påske.👌🏻🐣🐥

      1. Det er heldigvis mye annen god mat man kan lage også i påsken.🤩🐥🐣
        Ja, ikke vet jeg hva han har drevet med.😱

      1. Den synes jeg også hører med til påska.🤩🍰☕️ Det er en veldig god kake og moccakremen høyner smakene.🥰

    1. Heisann, har vært en smule opptatt så jeg har ikke fått fulgt med herinne…denne kaka skal jeg lage til påske når jeg kommer på “farmen.” så takk for oppskrift..det skulle vært artig å sett gitarscenen på film, om ikke påskekrim så i allefall påskesatire🤣🐤🌼ha ei fortsatt god helg🌼🌼🌼

      1. Den passer veldig fint til påska denne kaka.🤩😍🐥
        Ja, her har det visst gått for seg med gitarknusing.🎸🙈😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg