Julehuset vårt!

I løpet av uka er det kommet opp mye lys hos oss.

Musikermannen står for oppheng og kontakter, mens jeg pynter litt utenfor døra.

Vi har stor tomt, så vi har god plass til masse julepynt.

opyright trikkekjerring

Her har jeg brukt trommelbord og pyntet med granbar.

Musikermannen har saget ned noen graner i høst, så greiner har vi rikelig av.

Meningen er at jeg skal male bordene etterhvert, men foreløpig får de duge som de er.

Copyright: Strikkekjerring

Musikermannen har satt på lyslenker.

Jeg kommer nok til å endre litt på pynten og kanskje finne noe mer,

men jeg rakk ikke mer i dag.

Det var også en isende vind, så jeg måtte gå inn og varme meg litt.

Det har meldt snø i kveld, så det kan hende jeg må grave fram pynten igjen i morgen.

Copyright: Strikkekjerring

Huset har også fått mye lys.

Vi trenger litt ekstra lys i mørketida.

Jammen er jeg glad for at vi ikke har så høye strømpriser som dere som bor lenger sør for oss, eller hadde vel dette blitt en kostbar affære. Når det er sagt, føler jeg virkelig med de som nå sliter med å betale strømregninga.

Det er helt uforståelig at vi i Norge skulle klare å havne i en slik situasjon, så mye kraft som vi produserer selv.

Copyright: Strikkekjerring

Musikermannen har studioet sitt inne i den lille bua her og der måtte han jo pynte litt også.

Det er blitt skikkelig koselig ute nå.

Vi skal pynte med litt lys på et grantre også, så tror jeg vi får si oss fornøyd.

Resten av kvelden skal brukes til å ligge “på lading” i sofaen,

mens jeg fortsetter å strikke på armen til Hjertegenseren.

Tenker vi skal se “Farmen” i kveld.

 

HA EN LYSENDE SØNDAGSKVELD!

 

 

5 kommentarer
    1. Veldig lurt med de tromlene. Jeg håper de står under tak slik snøen laver ned.
      Et riktig adventshus med alle lysene.

      1. Vel, de står nok bare delvis under tak, så jeg må ut og koste snø av pynten i dag.
        Det ser ut til at det ikke er meldt mere snø denne uka, heldigvis.
        Det er akkurat passe slik det er nå. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg