Jeg fant en skatt!!

Ut på tur i dag sammen med mamma og samboeren til pappa.

Plutselig hadde mamma oppdaget noe over et gjerde.

Copyright: Strikkekjerring

Da jeg skjønte hva det var, hoppet både jeg og mamma over gjerdet som 2 gaseller (i hvertfall nesten) og kom oss bort til det vi på avstand trodde vi så.

Og jammen meg var det ikke en stor skatt.

Kjuker! En gigantisk en!

Og når jeg tittet nærmere etter var det jammen 3 til. Ikke så store, men mer normal størrelse.

Nå begynte jobben med å prøve å få dem løs.

Både gamla og enda mere gamla både rev og drog, men vi fikk dem ikke av, bare litt løsere.

Da prøvde den gamleste og klokeste seg på et aldri så lite triks.

Hun hoppet på dem!

Jeg takket vår skaper for kiloene han hadde utstyrt oss med, for da spratt de av treet de satt fast i.

Da var det bare å gjøre det samme med resten og jeg hadde favnen full av kjuker på hjemveien. Samboeren til pappa måtte ta hunden for jeg hadde jo ikke flere ledige hender.

Skatten skulle hjem, koste hva det koste ville!

Du hildrande du for en skatt!

Andre skjønner kanskje ikke helt hvorfor jeg er så lykkelig over å finne noen kjuker, men jeg skal fortelle hvorfor.

I flere år har jeg gått med nesen vendt oppover og innover i skogen når jeg har vært på tur, på utkikk etter kjuker.

Jeg skal nemlig farge garn med dem og nå gleder jeg meg noe helt vanvittig til å prøve. Jeg tror dette er knuskkjuke, men rett meg gjerne hvis jeg tar feil.

Den største der blir ikke å havne under kniven. Den skal jeg bruke til andre ting.

To be continued……

Copyright: Strikkekjerring

Været har vært helt upåklagelig i dag. Rett og slett!

Det har vært så og si vindstille og de fleste har nok vært ute og nytt sola i dag.

Copyright: Strikkekjerring

På pinnene er det kommet gavestrikk.

Litt tykt å strikke i sola, men det får så være.

Klager ikke på sola, så da får heller strikkingen hvile litt.

Sola skinner enda og jeg kjenner at jeg har lyst til å dra på mer skattejakt.

Enn om jeg finner flere skatter?

Naturen er full av dem. Det er bare å ta turen.

 

HA EN NATURLIG AFTEN!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

7 kommentarer
      1. Jeg er litt spent på det, men det skal gi brun eller dyp gul. Andre typer kan gi lilla farge. Det har også noe å si hvilken beis man bruker på garnet først.🧶🤗

    1. Det mønsteret kjenner jeg til 😀 I allefall den starten 😀

      Kjuker ja – det er artige utvekster og stilige!
      Spennende hvilken farge du får av de 🙂

      1. Ja, det blir fort flere av disse Villmarksgenserene.🧶🥰
        Jeg er kjempespent på å se hvilken farge det blir.🤩
        Plantefarging er veldig morsomt.🤗
        En nydelig fredag til deg.🌸

    2. Jeg har en stor sånn en på loftet, som er hulet ut og som ble brukt som fruktfat av mine foreldre. Jeg tror ikke vi kalte dem det samme som du, men jeg husker ikke navnet i fargen.

      1. Ja, de kan brukes både som fat og kopper og har mange andre bruksområder også. Tror ikke det er så mange som huler dem ut i dag, men før var det veldig vanlig.🤗
        Ønsker deg en fin start på helga.🌸

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg